Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag ber att få presentera mig


Glass

Rekommendera Poster

Hej på er alla.

Tänkte bara passa på att presentera mig. Jag är en glad tjugofyra år gammal lärarkandidat (låter mer fancy än lärarstuderande) som en vacker dag gick in och köpte en MacMini G4 hos en elektronikkedja i Kalmar. Tanken är väl att man ska bli gymnasielärare i ämnena Historia och Engelska, och det känns som om det går ganska bra med tanke på att det bara är ett år kvar på utbildningen.

 

Som gitarrist med ambition att spela in egna stycken kände jag att nu var det dags att skaffa en riktig dator. Den gamla Athlon 64 burken åkte ut och in kom Mac. Garageband hade hägrat ett tag, och till min förtjusning så var programmet allt jag hoppats på, och lite till.

 

När jag sen skaffade min MacBook så öppnades ytterligare en ny värld. "Va, en dator med batteritid!" Till mina kamraters förundran satt jag nu med en liten vit dator med hög prestanda och upp till 6 timmars batteri när man satt och antecknade på föreläsningarna. Innan hade jag min sambos gamla Acer Aspire med cirka 15 minuters batteri (och 6kg i matchvikt för 15").

 

Jag och min kära sambo, samt 3 katter, har nyligen flyttat till ett hus, som jag försöker göra så Mac-vänligt som det bara går. Detta görs enklare genom att jag fått extrajobb hos en av Sveriges snabbast växande elektronikkedjor som APP, Apple Products Pro. Kul, och man känner egot växa till oanade proportioner. En dröm skulle vara att någon gång kunna komma djupare in i systemet och hamra lite i terminalen.

 

Smeknamnet, ja det kommer från min sambos syster som myntade uttrycket. Tack Jenny!

Nä, nu ska jag sluta jiddra om mig. Hoppas att 2009 ska bli ett bra år för oss alla!

Kram på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan och välkommen hit ! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit.

Jag håller med om att Apples bärbara är kalasbra och verkligen bärbara. Tunna, lätta, snabba OCH bra batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack B) , man känner sig verkligen som hemma här. Gott mos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till gemenskapen!

 

Det var mig en välskriven och artig presentation du dök upp med! Det är även roligt att se att det kommer ännu en gitarrist till forumet, vilka märken spelar du?

 

Tips: om du inte redan har en, så bör du skaffa dig en ukulele! De är musikvärldens MacBooks, små, fina och man blir glad utav dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen. Coolt AvatarNamn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...