Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBA+mobilt bredband från Tele2


i-am-sam

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en macbook air och ett mobilt bredband från Tele2 - Med har jag en skiva för installation för MAC, men nu har jag ingen enhet för cd-skivor. Jag har surfat runt på tele2's hemsida då jag inte får någon kontakt med modemet genom USB-hubben, på hemsidan hittar jag inget relevant. Någon som har upplevt liknande problem eller har något tips på hur jag löser det själv? I värsta fall får jag ringa och kolla, men tänkte försöka lösa soppan själv. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in drivrutinerna på ett usbminne och för över till macen då?

 

Angående hubben kan jag tänka mig att modemet vill ha en hubb med egen strömförsörjning, har du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde macbook air (utan skivspelare) i hop med tres mobila bredband och jag var tvungen att stänga av PIN kods funktionen på SIM kortet i windows (eller en mobiltelefon). Sen måste jag installera drivrutiner för modemet. Jag lyckades med det efter att ha letat en hel del på tres hemsida. Sen var jag tvungen att ladda ner en manual om hur man ska ställa in nätverksinställningarna för just den uppkopplingen. Sen kopplar mac os x ner modemet (utan anledning?) lite ibland men för det mesta fungerar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...