Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1 jacket - att gå förbi det?


fjellis

Rekommendera Poster

Har skaffat Scream. För vem vill betala samma abboneman-summa för en långsammare uppkoppling?:-)))

 

Jag läste ngn gång ngn stans att man kan gå förbi detta problem med att bara kunna ansluta i det första jacket - och gå förbi första jacket som inkopplingspukt för Bostreams Internetuppkoppling.

 

Var det så att man knippsade bort mittpluggen (den vita plastbiten i mitten på hanen) bara eller var det ngt mer att tänka på???

 

...please... snälla ngn???

 

Ngn som erfarenhet av Scream förrsten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker att knipsa plasten.

 

Eller så kopplar man om i jacken. Parallellkopplar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man knippsa mittplastbiten även på den dosa som Bostream sänder med där man koplar in modemet?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att undvika att "parallellkoppla" uttagen för att flytta modemet. Du kan få mängder av problem, tex modemet tappar sync under samtal, störningar i telefonen m.m.

 

Om du måste ha adsl-modemet någon annanstans än i första uttaget så bör du flytta första uttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Störningar är redan upptäckta japp, sus, brus... pip, tuut....... och sedan går det att komma ut ibland - ibland inte--- suck..

 

Hårvarubrandväggen 3.com - funkar inte alls... men däremot om man kör 3.com whitcen rakt mellan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring Telia och låt dem ändra så att förstajacket hamnar där din dator står. Kostar 800 kr nånting tror jag. Städa innan också, annars blir de lite purkna.

 

Jag knipsade bort plastgrejen på hanen, något som reulterade i att det inte funkade alls sen. Så jag fick vackert stoppa tillbaka den in i väggen - voilá! (Kommer inte ihåg varför jag överhuvudtaget klippte bort den faktiskt...) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det där med att städa då som kan vara det knepigaste...B)

 

Alla jacken vi har är testade (3 st) - alla lika illa när det gäller telefonin..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan testa vilket som är huvudjacket genom att lyfta på sina lurar där hemma. Det jack vars telefon kan bryta de övriga anslutningarna och sas ta över samtalet, är kopplad till huvudjacket. Testa med telefonen i köket och hallen först. Brukar vara där huvudjacket sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen storebror - du kankse har tid att komma förbi på en kopp kaffe samt lite xtrajobb :rolleyes:

 

Felsökning pågår.....:-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh, dricker inte kaffe.. :)

 

Om nu huvudjacket råkar sitta långt bort i tjottahejti så kan du bara dra en lång telefonkabel från modemet/routern till huvudjacket. Kan man gömma sladdarna lite snyggt så kommer man billigt undan och slipper besök från Telias tekniker. Och en fet räkning, icke heller att förglömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh, jag är så dåligt på sånt. Rödvin, menar du? nae, dricker inte vin heller. Skicka istället 30 000 i ovikta sedlar till min postbox... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många ggr har ni upplevt att ni ringt till en supportavdelning de säger att” inget är fel” - men när man lagt på och att tag gått så är hastigheten bättre/alt det fungerar...

 

Just nu verkar det att..... fast bara man skriver detta så lägger väl allt av igen...

 

Kan sedan ngn förklara att när man frågar folk om hastigheten - ja ja det står UPP TILL 28... (så skrive rman så man inte får konsumentverket på sig!) så har jag då aldrig hört ngn som har 28..... jag och de jag känner har 7.... 6.9.... på Scream i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bara den lägre summan av de toppolitiker brukar begära...????

 

Calva är äppelbrännvin... sitter bra med enkel esprosso till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, okej..

 

men du hittade huvudjacket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har löst sig - men om det är huvudjacket återstår att se - en annan dag:-)))

 

Två av tre telefoner fungerar utan sus eller brus eller frånkopplande - med mittenpluggen kvar. Modemet fungerar.

 

Hade ingen router - så jag köpte en ny D-Link.

 

http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=2&sku=e707275

 

 

...och det blev lite 3.com grejjer över... arghhhhhh

 

...och ”upp till” är väl samma som alla andra får - dvs ungefär 6,9-7..... för man kab väl inte på i en telestation???? Ngn som vet ngt om deras ”upp till”????

 

 

 

PS. Sedlarna var som vanligt omärkta. Dina kollegor tar väl lite mindre vad jag minns B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...