Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem i Findern...


Axelman

Rekommendera Poster

Kör OS X 10.2.7 som levererades med min PM G4 1,25. Nu så har mapparna på skrivbordet låst sig i autoläge, dvs att de placerar sig automatiskt i ordning när man lägger in en ny eller tar bort en gammal. Det var kul i fem minuter, MEN nu blir jag snart knäpp! Jag vill att mappar ska ligga där jag la dem! Men det går inte att ändra i inställningarna. Den fungerar inte. Dessuom har vilan slutat fungera. Förr gick datorn in i vilan enligt inställningar. Nu går den hela tiden men skärmen vilar enligt order. Frågan är: Är detta ett finderproblem? Eller fler problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har reparerat skivbehörigheter? :blush:

 

Har du provat med att kasta user/biblotek/preferences/com.apple.finder.plist so kan ha blivit korrupt?

 

Varför uppdaterar du inte till 10.2.8 som är den senaste Jaguaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har den lagat sig själv! Plötsligt går den in i vila som den ska och mapparna går att flytta som man vill... En månad tog det för Macen att fixa det själv...... OS X - det perfekta systemet... njääääääää.... inte impad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte gjorde något under denna månad som det tog systemet att "reparera sig själv"? För att undvika andra eventuella problem kan det vara bra att uppdatera systemet.

 

Det finns inget perfekt system. Det kommer det nog aldrig att göra. Men MacOS är j**vligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt har jag USA i språkmenyn...?? Jag har haft Svenskt och Svenskt Pro. Hur kan USA hoppa dit av sig själv??

Sen ser jag att när jag öppnar mappar nu, när vilan funkar och allt verkar normalt, så är det världens röra! I vissa mappar där jag kört lista ligger ikoner huller om buller. MP 3-filer är plötsligt QT-filer.... Öh.......!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...