Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.3.3 problem


jesper

Rekommendera Poster

hej!

jag körde nedladdning och installation av 10.3.3 igår och när jag skulle starta om stannar den vid blå stapeln när allt laddas in. jag startade med kommando-s och försökte reparera skivan. det gick inte: "Volyme is journaled" stod det. Jag kunde köra tvingad reparation med -f flaggan. men efter det står det nånting typ " Panic....We are hanging here..." obehagligt.

Kan jag återställa systemet till innan den misslyckade uppgraderingen till 10.3.3?

Om inte, hur öppnar jag cd-luckan för att formatera och lägga in en ny panter?

jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte, hur öppnar jag cd-luckan för att formatera och lägga in en ny panter?

Otur! Jag vet inte riktigt hur du kan laga systemet. Att öppna CD-luckan kan du normalt göra genom att först manuellt öppna luckan i fronten, sedan finns det en knapp på själva CD-spelaren du kan trycka på. Eventuellt finns också ett litet hål i fronten där du kan stoppa in ett uträtat gem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[knapp på själva CD-spelaren du kan trycka på. Eventuellt finns också ett litet hål i fronten där du kan stoppa in ett uträtat gem.

glömde säga att jag har en G5 1.6Ghz.

ska jag bara försöka dra upp luckan då? den går ju liksom innanför metallen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lyckades starta i safe-mode (höll ner shift vid start) men fattar inte vad det betyder?

vad gör jag nu? jag har reparerat behörigheter. är det nåt mer jag kan göra innan jag testar att starta normalt igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har din Hardware test skiva tillgänglig så kör den.

Mest för att du ska vara säker på att allt är OK med din hårdvara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...