Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cocktail eller vad?


fjellis

Rekommendera Poster

Vad använder ni för ”service”-program?

 

Cocktail eller andra liknade - macaroni eller vad de nu heter??? Är det värt att betala för Cocktail när de andra är gratis (eller inte?)

 

Hur skall jag som icketekniker veta vilket som är bäst....??? Vad gör de? Vad skall man se upp med?

 

 

Nej jag är inte lat - jag är bara förvirrad i denna fråga... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tre är bra, jag betalar för Macaroni, och även för Cocktail, ty jag tycker att det pris som

det betingar är inte mycket att orda om.

 

Macaroni är ju som jag nämnt tidigare bra på så vis att det ligger och jobbar i bakgrunden

efter ett scema som du själv ställer in. Du kan se i loggarna att det har genomförts..

 

Det tar även väck tillkommande onödiga språkvarianter. Nu när man laddade ner 10.3.3 uppdateringen

så följer det med en massa Mb som man kan vara förutan.

Det tas bort vid nästa scemalagda körning av Macaroni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova Onyx också tycker du Onyx gör jobbet bra kör på det. Jag har köpt Cocktail mest för att det bara kostade några kronor och det uppdateras bra.

 

Alla gör väl jobben ungefär likvärdigt då de inte gör "något själva" utan bara kör script m.m som redan finns i MacOS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tre är bra, jag betalar för Macaroni, och även för Cocktail, ty jag tycker att det pris som

det betingar är inte mycket att orda om.

 

Macaroni är ju som jag nämnt tidigare bra på så vis att det ligger och jobbar i bakgrunden

efter ett scema som du själv ställer in. Du kan se i loggarna att det har genomförts..

 

Det tar även väck tillkommande onödiga språkvarianter. Nu när man laddade ner 10.3.3 uppdateringen

så följer det med en massa Mb som man kan vara förutan.

Det tas bort vid nästa scemalagda körning av Macaroni.

Tycker man att 50MB är mkt då har man definitivt en för liten disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50MB för ngt man inte behöver är mycket - med vilken storlek på disk som....

 

Rätt ovidkommande sak... egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50MB för ngt man inte behöver är mycket - med vilken storlek på disk som....

 

Rätt ovidkommande sak... egentligen...

Nej men har man en iBook med 10GB hårddisk så försöker man ju hålla den någorlunda slimmad.

 

Varför då ha en massa onödiga språk, traditionell kinesiska slutade jag med i 2 årsåldern, Portugisiska

är ju inte gångbart mer än i Brasilien och Portugal, och någon restkoloni. osv osv.

 

Nej skämt åsido, det är väl bra att någon bemödad sig med att göra massa script som gör en del tråkig

rutingöra.

Indexeringen går fan så mycket snabbare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onyx är bra, gratis och hyfsat uppdaterat. Cocktail har jag också köpt på rea och använder ibland.

Rent och snyggt GUI och lite snabbare än Onyx.

Men som maccis skriver, dom har egentligen inga egna funktioner,

dom är enbart gränssnitt för att köra skript.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

Tänkte först köra "snik-varianten" och använda Onyx som är gratis istället för att regga Cocktail. Tyckte dock att många av de funktioner som Onyx har skulle passat mig bättre när jag var 15 år och cool hacker. :P

 

Efter den korta vistelsen med Onyx så återinstallerade och reggade jag Cocktail. Men som sagt det är säkert en smaksam, men för mig gör Cocktail jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte först köra "snik-varianten" och använda Onyx som är gratis istället för att regga Cocktail. Tyckte dock att många av de funktioner som Onyx har skulle passat mig bättre när jag var 15 år och cool hacker.  :P

 

Efter den korta vistelsen med Onyx så återinstallerade och reggade jag Cocktail. Men som sagt det är säkert en smaksam, men för mig gör Cocktail jobbet.

Ta dig en titt på Macaroni också.

Den sköter det hela åt dig automatiskt. Kostar $8.99

 

Ett annat gratisprogram som är lite bortglömt är Mac Janitor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...