Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svartvit laserskrivare för nätverk


MacMagnus

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar på att köpa en skrivare, och kanske jag gör valet för komplicerat...

Den får gärna kosta lite mer i inköp, huvudsaken är att den blir billig att äga i längden!

Jag skriver inte ut speciellt många sidor, så något vidunder behöver jag inte. Jag har

bara erfarenhet av Apple Laserwriter och HP-skrivare sedan tidigare, men har hittat ett

alternativ i Samsung ML-2851NDR.

Tycker du att jag ska kolla någon annan skrivare innan jag slår till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera Samsungs laserskrivare. Har själv en Samsung ML-3051ND som jag är helnöjd med. Prisvärda kvalitetsprodukter. Absolut inga strul med vare sig MacOSX, Windows eller Linux så här långt (har haft skrivaren drygt 1,5 år nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, ni är fantastiska! :)

 

Kandidaten HP Laserjet P2015N är nog inte så dum, har goda erfarenheter av HP sedan tidigare...

En annan sida av saken är ju tillgången och priset för en utbytes-toner som jag också tänker på!!!

 

Jag lägger inte min beställning förrän jag vet säkert att den gamla måste gå till återvinningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en HP Laserjet P2015N :)

 

Jag beställde en extra 256 MB minnesmodul. Allt gick lätt att

installera, och jag är helnöjd med resultatet!

 

Tack än en gång alla, för att ni gav mig goda råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej igen, jag har en OS 9-dator i mitt nätverk.

 

Det skulle "sitta fint" om man skulle kunna skriva ut från den maskinen också.

OS 9 vill snacka AppleTalk med skrivare, men det svarar inte HP-skrivaren på!

 

Är det någon som vet något "kitt" som gör att dom kan snacka med varandra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Kan rekommendera Samsungs laserskrivare. Har själv en Samsung ML-3051ND som jag är helnöjd med. Prisvärda kvalitetsprodukter. Absolut inga strul med vare sig MacOSX, Windows eller Linux så här långt (har haft skrivaren drygt 1,5 år nu).

 

Nja, kan inte riktigt hålla med där. Hade en Samsung laserskrivare tidigare (köpt 2007, kastad 2008) och den började låta fruktansvärt illa (dåliga lager i kylfläkten, som förövrigt tycks gå så fort de är igång), sedan började den dra pappren snett efter ett tag och utskriftskvalitén kass från första början. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det var för skrivare men den såg ut som ML-2240 och kostade typ 1500 som ny och det var ingen nätverksskrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Lånar tråden lite.

 

Jag skulle också vilja ha en laserskriva men MED scanner. De flesta multiskrivare är ju bläckstråle? Finns det trevliga alternativ på multiskriva som är laser?

 

Tack på förhand!

 

Med vänlig hälsning

Johan Linnarsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Lånar tråden lite.

 

Jag skulle också vilja ha en laserskriva men MED scanner. De flesta multiskrivare är ju bläckstråle? Finns det trevliga alternativ på multiskriva som är laser?

 

Tack på förhand!

 

Med vänlig hälsning

Johan Linnarsson

 

Dell har en del multi-varianter (om man går in och kollar på deras maskiner för små företag i alla fall). Har haft en sådan ett tag, och den skötte sig fint vad jag kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade planer... Då jag fick igång min gamla goda scanner i SL :galetglad: så är jag endast ute efter en svartvit laserskrivare. Posterna i tråden är från 2008 ochg då vi lever i 2009 kanske någon har lite tips? Ja menar det häner ju saker hela tioden och skaer får nya versioner, blir bättre mm...

 

Tack och hej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...