Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ubuntu på Ibook G4 är det möjligt? (NooB)


grodkungen

Rekommendera Poster

Är det möjligt jag håller på för glatta livet att installera det på en gammal PC och så slog det mig att G4an är ju så tråkig tiger är så jobbigt osv...:P

Fråga två är väl: Riskerar man att skada datorn något om man trycker in Linux? och naturligtvis hur svårt är det att ta bort det om man ångrar sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att ladda ner en Live-CD (de nyare, 7rån 7.10 tror jag) fungerar som såväl live/installations CD så tänker du dig nyare är det bara att ladda ner och prova.

 

Jag har kört med Ubuntu 6."någonting" på min iBook G3 så det bör fungera bra att lägga in på en G4:a. Prova dig fram med Liveversionerna och tänk på att det blir snabbare då du installerat systemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man tar väl lixom inte bort tiger när man lägger in Ubuntu?! har ingen åter ställnings skiva, därför jag e lite hisspigg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du tiger är jobbigt?

 

Sen kan vi inte hålla pcvärldens fjortisspråk borta från detta forum? typ NooB, LOL och andra sånna oskönheter?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
marcushedenstrom

Du måste formatera hårddisken innan du installerar Ubuntu, så Tiger försvinner.

 

Ubuntu utvecklas inte av ubuntu-folket för PowerPC längre, men det finns fortfarande ett community som pillar runt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...