Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min skrivare skriver bara ut e-postadresser!


wacom

Rekommendera Poster

Det har uppstått ett märkligt fel när jag försöker skriva ut dokument.

Oavsett vilket textbehandlings program jag provar är resultatet den samma. Ingen text fastnar på papperet med undantag av e-postadresser???

Försöker jag att skriva ut ett mail från programmet mail, fastnar bara datum, ämne och avsändare. Ingenting av brevets innehåll. Om jag däremot väljer att starta ett nytt meddelande och limmat in texten där, går det bra.

Från Acrobat går det att skriva ut bilder, men inte text.

Min skrivare är en HP5550. Jag har för övrigt installerat programvaran på nytt utan att det hjälper.

Är det någon klok människa där ute som ha någon idé hur jag kan lösa detta?

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du kan alltid pröva att ta bort skrivaren ur Skrivarlistan och sedan lägga till den på nytt.

 

Passa även på att kontrollera typsnitten via Programmet Typsnittsbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skrivare är en HP5550. Jag har för övrigt installerat programvaran på nytt utan att det hjälper.

Vilken programvara? Den gamla som följde med på en CD eller den senaste som du laddat ner från HP.COM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste från HP. Jag har även provat en äldre version, en som jag vet har fungerat förut.men inte nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste från HP. Jag har även provat en äldre version, en som jag vet har fungerat förut.men inte nu!

Mysko! Då har jag tyvärr inga fler idéer. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, en idé till.

Säg att den inte kan skriva ut svart alls, då kommer ju bilder ut, men inte texten. Är e-postadresserna i en annan färg, så det är därför dessa kommer ut?

 

Man kan ju säkert skriva ut en testsida eller en konfigurationssida genom att trycka på knapparna på skrivaren. Ser dessa riktiga ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för goda idéer. Men den skriver ut även i svart och bilderna ser bra ut.

Och ser testsidan normal ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kopplat inn en helt annan skrivare som fanns i huset till min dator. Men detta märkliga problem kvarstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kopplat inn en helt annan skrivare som fanns i huset till min dator. Men detta märkliga problem kvarstår!

Vaaa????

 

OK, dags för generell felkorrigering:

Prevent Mac Disasters

Eight Simple Steps You Can Take Now to Keep Your Mac from Falling Apart

http://www.macworld.com/2005/01/features/p...sters/index.php

(Article is in 3 parts, don't miss parts 2 and 3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Skapa en ny användare eller växla över till en befintlig användare och skriv ut från den. Fungerar det normalt är problemet relaterat till just din användare. Har båda problem ligger det på systemnivå och då kan en arkivera/installera troligtvis fixa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick i alla fall bra att skriva ut från ny användare. Så då är det alltså något med min användare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick i alla fall bra att skriva ut från ny användare. Så då är det alltså något med min användare?

Ja!

 

Har du gjort allt från MacWorld-artikeln ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hej!

 

Ledsen att jag river upp en gammal tråd,

 

 

Jag har samma problem nu... eller ja helt plötsligt mitt under min arbetsdag slutade skrivaren skriva ut text-.... allt annat funkar bra men itne text, har provat allt i tråden, däremot hängde inga inställningar als med från min nuvarande användare till en ny när jag försökte med det så det fanns inget prova där, inga program följde med och inga inställda skrivare eller nåt, tänkte det kanske fanns ett lättare sätt att komma runt problemet?

 

 

Mvh Uffe

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...