Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Air hittar inte mitt 3G modem från Telia!


TomB

Rekommendera Poster

Hej

Jag har just bytt min iBook till en Air. Jag har ett USB modem från Telia. Den dyker upp på skrivbordet men när jag klickar på den säger min Air "Can´t find the divice".

Någon som har ett tips?

TomB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du måste installera drivrutiner för modemet till OS X. Dock så följer det inte med några på usb-minnet som sitter i modemet utan de kan bara läsas igenom windows. Sök på forumet under delen internet så hittar du lösningen på ditt problem. Glöm inte heller att påpeka detta för telia att det är dålig stil att inte skicka med drivrutinerna för OS X.

 

En tröst är att inga av de andra operatörerna heller gör det :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag använder min SE telefon som 3g modem behöver jag inga drivrutiner. Fungerar perfekt iaf.

Att man skall vara tvungen att ha drivrutiner låter dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag använder min SE telefon som 3g modem behöver jag inga drivrutiner. Fungerar perfekt iaf.

Att man skall vara tvungen att ha drivrutiner låter dåligt.

Sånt är livet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag använder min MBA med tres mobila bredband och där var jag tvungen att leta rätt på drivrutiner och manual på tre.se (vilket inte var helt lätt). Sen installera modemet. Stänga av PINkodsfunktionen i windows (eller i en olåst mobiltelefon). Och sedan kunde jag följa en manual hur jag skulle ställa in uppkopplingen i Mac os x för att få det att fungera. Mac os x kopplar ner anslutning med jämna mellanrum men oftast fungerar det OKEJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...