Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

icke-mac-kompatibel mp3 spelare


tunin

Rekommendera Poster

hej.

 

har nyligen bytt från pc till mac och är mestadels nöjd med det valet...

det största problemet är dock att min beloved mp3 spelare (samsung yp t9) inte funkar med mac.

är boot camp o installation av windows mitt enda val? har en macbook air nu och den är inte supersnabb direkt, kommer det sakta ner datorn? eller ta en massa plats?

 

tips eller råd någon ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju inte så bra koll på just den mp3-spelaren. Hur lägger man in musik i den? Måste man använda nåt särskilt program för det? Om så är fallet, kan du ju testa med Crossover. Med det programmet kan man köra de flesta windowsprogram direkt under Mac OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan använda ett program som medföljer, men det ska gå lika bra utan.

Men tror du att det går? för det står klart och tydligt att mp3'n bara funkar med windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fungerar inte med Mac, iaf vad jag fick fram från min vän google :)

Så om du vill fortsätta använda din MP3 spelare så får du installera Windows på Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var vad jag var rädd för...

men kommer boot camp o windows att slöa ner min dator? isåfall, vad har man för andra alternativ?

jag behöver som sagt endast windows för att föra över filer och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, om du ska ut på Internet med Windows så är väl det att rekommendera. Jag kör gratis antivirus på PC:n.. Avast antivirus. Har ingen aning om det är bra egentligen, lite bökig registering men annars verkar det rulla på.

 

hur mycket plats du behöver beror på vilken Windows version du tänker köra men en 20-30 GB handlar det om med Vista och att man vill ha plats för lite program. Jag antar att man kan klara sig på runt 10 GB också.

 

Prova gärna cross over först. Det finns gratis demo att ladda ned. Funkar det så funkar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera VirtualBox av Sun som är ett gratis alternativ.

 

Kör själv både VMWare Fusion och VirtualBox och jag måste nog säga att VB är minst lika bra och framför allt så upplever jag bättre prestanda i VB. (har dock ännu inte installerat Fusion 2.0 som kanske förbättrar prestanda mot tidigare version)

 

Jag kör en databasapplikation och Office programmen i Fusion/VB och jag märker inga nämnvärda prestandaförluster, men självklart borde man se prestandaförluster i program som 3D Studio m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...