Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur konverterar jag mp3 till AAC med iTunes?


Juckpuck

Rekommendera Poster

Är det möjligt att konventera vanliga mp3 till acc formatet på mac eller pc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skal vel funke å konvertere MP3 til AAC i iTunes 4, men du får jo ikke bedre lydkvalitet om utgangspunktet er en MP3. Du får derimot mindre filer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Da kan du jo først prøve å konvertere MP3 til AIFF og deretter tilbake til AAC. Noe vel tungvint, men kanskje det funker (jeg kan uansett ikke teste det selv, for jeg har jo bare iTunes 2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har närmare 20 gig med mp3 och jag tror att det skulle krävas ett antal hundra gig om jag skulle konventera det till aiff så det är inte så lätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

En tanke skulle ju kunna vara att inte konvertera 20 GB mp3:or till AIFF i ett svep, utan att göra det i omgångar... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Å andra sidan kör man två olika och extremt förstörande komprimeringar på varandra. Det bådar inte gott för ljudkvalitén. Men testa, det kanske inte är någon skillnad för dig.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Kan inte annat än hålla med Thomas. Att komprimera komprimerade filer är en mycket dålig idé. Dom kommer hur bra du än lyckas aldrig att låta bättre iaf, och troligtvis sämre.

 

Fast varken mp3 eller AAC, med en bra kodare, är deffinitivt inte några "extremt förstörande" komprimeringsmetoder. I lyssningstester är t ex LAME med normal inställning oskiljbart från CD hos 99 av 100 lyssnare (eller nåt sånt). LAME med hög kvalitet inställt är det för så gott som alla. AAC ska ju dessutom vara ännu bättre, så att 128 kbps räcker för att dom flesta inte ska märka skillnad från CD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jp men jag orkar inte göra om mp3 arkiv det är ju jobbigt tar en sån tid för väl låta det va

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...