Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingen service" - blir sur!


Pretro

Rekommendera Poster

Tjena tjena..

Nu är det så att för några dagar sen beställde jag en iphone 3g 16 gb från international-orders.com, och allt kom hit lyckat och jag installerar telefonen, den är redan jailbreaked och activated, kör in turbo-sim grejen som du nu kallas (det gröna simmet man för över sitt riktiga), och kör in det med tele2.

Nu får jag täckning, allt funkar skitbra, får tom. 3G-täckning, av min förundran blir jag skitglad!

Några timmar senare så lekte jag lite snabbt med nätverksinställningar, och poof "Ingen Service", har provat att återställa nätverksinställningar, återställt programvara, har gjort all som det bara går, och jag börjar bli jävligt sur snart.. får inte det att funka..

 

I operatörer har jag dessa:

 

Auto

 

Sweden 3G (3G)

Sweden (3g)

S COMVIQ

TELIA S

Telenor SE

 

Ingen av de funkar att klicka på, eftersom jag nu har tele2, klickar jag tex på S COMVIQ, då får jag:

"Nätverk Förlorat"

Ditt valda mobilnätverk är inte längre tillgängligt. Du kan välja ett annat nätverk i Inställningar.

Avfärda - Inställningar

 

För övrigt undrar jag, jag körde på tele2s nät osv, ringde till olika polare och de sa att det var samma nummer, men i täckningsrutan stod det "Telia", om det är bra att veta :P. fast det var comviq på riktigt ofc.

 

Hjälp mig, snälla!!!!!! :( Vet att det ska funka eftersom det gjorde det igår

 

tack tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs som vänta en stund? Så den kan söka nätverk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de dära sim-alternativen har buggat ganska mycket, inget jag skulle använda mig av i min telefon tror jag...alltså de skadar ju inte men det finns trådar om tidigare som testat där de fungerat i början och sen helt plötsligt slutat fungera och sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligt "fenomen" då det gäller simkorts-adaptrar. De fungerar en kort stund sedan slutar de att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får helt enkelt avvakta och hoppas på att det kommer något sätt att låsa upp med mjukvara framöver om du inte får det att fungera enligt tips ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ. Än så länge... såvida det inte på nåt sätt går att köra Telia på den, men det är väl tveksamt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är helt lost? 7500 kr i sjön?

 

varför köpte du för 7500 istället för en från telia med billigaste abonnemanget (totalpris dryga 5500) och sedan en sim-adapter (som ju iofs inte fungerar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför köpte du för 7500 istället för en från telia med billigaste abonnemanget (totalpris dryga 5500) och sedan en sim-adapter (som ju iofs inte fungerar)?

 

Spelar det någon roll? :/.

 

För övrigt, tog jag ut själva chippet, och la in själva comviq-kortet, och då så fick jag inget felmeddelande, det fick man förut?

 

och på inställningar försvann operatör >_> tror det är något fel på fittkortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det spelar ingen roll, jag var bara konfunderad?!

 

Ja som skrivet tidigare har de där korten strulat väldigt mycket och jag har väl egentligen inte läst någon som haft en längre lyckad period med sådant i iphone 3g.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update! :)

Pratat med ComviQ, och det löser sig förhoppningsvis, får ingen 3G-täckning på min gamla 3g-mobil heller (w910i), vilket mest likely säger att remsan på kortet är paj elr dylikt, och etersom iphone kräver 3g-täckning kan det vara anledningen till @#%!!! up-en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova att avaktivera 3g på iphonen då och se om du får edge-connection?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej då, men gprs går ju att surfa på !

Det jag menade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...