Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag vill ha en mindre macair!


ellanbellan

Rekommendera Poster

Mac Air hade varit min största dröm om den hade haft en 10 tums skärm.

 

När vet man vad som är på G i datorvärlden? jag är nära på att köpa en liten Asus Eee bara för att jag inte gillar att Mac är 13 tum. Jag vill kunna ha en superdator i väskan. Jag väger 40 kilo och är 1.52, ifall ni undrar varför jag vill ha allt smått...

 

 

/bellan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macbook Air.

 

Ingen vet om eller när en ny Macbook Air kommer förrän samma dag som den isåfall släpps. Så fungerar det med Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hett tips är att om du har möjlighet att besöka Mediamarkt eller någon annan elkedja (tror att siba börjat sälja mac) och prova och jämföra Asus EEE och macbook (air) för att se vad du föredrar storleksmässigt och mjukvarumässigt.

Jag tvivlar skarpt att Apple kommer att sälja en Macbook air med 10" skärm. Rent företagsekonomiskt så är det billigast och enklast att ha så många gemensamma komponenter i de olika modellerna som möjligt dvs 13.3" skärm som på macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ryktas ju lite löst om att det ska komma en "iTablet" dvs, en dator mer som en iPhone men mer större skärm.

 

Om det är sant vet ju ingen utanför Apple, men jag skulle tippa på att något liknande dyker upp någon gång under 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag personligen tycker macbook air är liten nog. framför allt lätt nog. annars är ju Asus eePC väldigt liten, som du sa. kör på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Air hade varit min största dröm om den hade haft en 10 tums skärm.

 

När vet man vad som är på G i datorvärlden? jag är nära på att köpa en liten Asus Eee bara för att jag inte gillar att Mac är 13 tum. Jag vill kunna ha en superdator i väskan. Jag väger 40 kilo och är 1.52, ifall ni undrar varför jag vill ha allt smått...

 

 

/bellan

 

ellanbellan du kan köpa min Eee (7 tum) :citation: dock e den med amerikanskt tangentbord men det är installerat svensk xp på den. Har haft den sedan januari och den är uppgraderad till 1GB Ram. Du kan få köpa den för 2000 kr om du e sugen.

 

Jag har använt den ett fåtal gånger, det beror på att jag inte kan slita mig ifrån min Mac :donjuan:

 

Hör av dig om du e sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ellanbellan du kan köpa min Eee (7 tum) :citation: dock e den med amerikanskt tangentbord men det är installerat svensk xp på den. Har haft den sedan januari och den är uppgraderad till 1GB Ram. Du kan få köpa den för 2000 kr om du e sugen.

 

Jag har använt den ett fåtal gånger, det beror på att jag inte kan slita mig ifrån min Mac :donjuan:

 

Hör av dig om du e sugen.

 

 

Glömde skriva att å,ä och ö fungerar direkt på tangentbordet även om det e amerikanskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr i tiden hade Apple ganska små bärbara datorer, men det förändrades 1998. Innan dess var Apples bärbara datorer komplement till stationära datorer snarare än ersättning för dem. De bärbara datorerna var små och lätta. Men sedan 1998 har de fått större skärmar och blivit kraftfullare.

 

Jag tror (tyvärr) att Apple kommer att fortsätta på det sättet även ett bra tag till. Vi kommer nog inte att se en väldigt liten dator från Apple. MacBook Air är tunn och relativt lätt, men inte liten.

 

ellanbellan du kan köpa min Eee (7 tum) :citation: dock e den med amerikanskt tangentbord men det är installerat svensk xp på den. Har haft den sedan januari och den är uppgraderad till 1GB Ram. Du kan få köpa den för 2000 kr om du e sugen.

Jag skulle nog rekommendera en ny Eee 701 om man vill ha just en sådan. De börjar komma ner på under 2000. Eee 900 börjar också närma sig det och ligger kring två och sju. Jag tror att man kan förvänta sig en del utförsäljning av särskilt 900-modellen inför den stundande Sverige-premiären av Eee 901.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hett tips är att om du har möjlighet att besöka Mediamarkt eller någon annan elkedja (tror att siba börjat sälja mac) och prova och jämföra Asus EEE och macbook (air) för att se vad du föredrar storleksmässigt och mjukvarumässigt.

Jag tvivlar skarpt att Apple kommer att sälja en Macbook air med 10" skärm. Rent företagsekonomiskt så är det billigast och enklast att ha så många gemensamma komponenter i de olika modellerna som möjligt dvs 13.3" skärm som på macbook.

Det är Elgiganten som börjat sälja mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag vet inte om jag tycker Air känns större än Eee direkt. Air är platt, det märks knappt att den är i väskan. Eee är mer konventionellt formad, som en krympt MacBook. Air väger inte mycket mer, men har mycket större skärm och normalstora tangenter.

 

Eee har ett förkrympt tangentbord som man nog bör ha väldigt små händer för att gilla. Jag har ganska stora så jag tycker inte Eee's känns vettigt för mig. Nästan så man är rädd att man börjar skriva på den genom att knacka på tangenterna med en penna. Det är fel slags litenhet tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...