Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Feedback på hemsida


thåström

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Mycket snyggt.

 

Satt och läste texten till bilden med Apple-logo och taggtråd.

 

I just want to get an end of it

kanske skulle vara

I just want to put an end to it

 

Eller så missförstår jag vad du ville säga med texten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Dessutom tycker jag inte du ska skriva din email i literaler. Alltså, den går att sniffa upp lätt på det sättet. Tror det är säkrare om du gör en bild av texten istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket snyggt.

 

Satt och läste texten till bilden med Apple-logo och taggtråd.

 

I just want to get an end of it

kanske skulle vara

I just want to put an end to it

 

Eller så missförstår jag vad du ville säga med texten. :)

 

Tack för svaret ! :) Ska ändra det på momangen :)

 

Updatering: Nu ska bilderna öppnas snyggare när man klickar på dem, samt "Contact" längst upp ska funka med. Säg till om ni stöter på något problem.

 

www.andreeblixt.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom tycker jag inte du ska skriva din email i literaler. Alltså, den går att sniffa upp lätt på det sättet. Tror det är säkrare om du gör en bild av texten istället.

 

Hur skriver man i "literaler" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skriver man i "literaler" ?

literal = bokstav. Du ska alltså inte skriva ut epost-adressen med bokstäver, eftersom det finns de som scannar igenom weebsidor efter epost-adresser, i syfte att kunna skicka spam till dessa adresser. Gör hellre ett webformullär, som folk kan fylla i och skicka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak kom jag tänka på genast: fliken för kontakt överst på sidan har både pil upp och ner oavsätt om fliken är utfälld eller inte, det är lite förvirrande, hade du bara haft en nerpil när fliken var uppfälld och vice versa hade det varit mer uppenbart

 

annars ser sidan trevlig ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är viktigt att om man vill marknadsföra någonting som kräver skicklighet, att man inte framstår som valhänt i någon enda aspekt eftersom sådana intryck lätt smittar av sig på helhetsintrycket. I det här fallet tycker jag att en bristande språklig framställning hindrar ett gott intryck.

 

Spell-checka kan du säkert göra (betydligt bättre) själv. Men jag tror att du även skulle tjäna på att anlita någon som verkligen behärskar Engelska för att korrigera ordval, ordföljder och grammatik.

 

Är förresten inte texten för 'Inspiration' förväxlad under "Music Road Productions"?

 

Själv skulle jag nog också tycka att det vore förnuftigt att skilja mellan att beskriva inspirationskällor, och vad betraktaren redan ser.

 

Annars tycker jag att upplägget för siten ser schysst ut och att du visar skapliga arbetsprover.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din kontaktlista ser inte helt hundra ut i Firefox 3.0.1. Den bryter ej raderna så det ser lite lustigt ut när det blir:

 

E-mail:

andreeblixt@gmail.com Msn:

andreeblixt@hotmail.com AIM:

andreeblixt

 

Annars tycker jag det ser helt okej ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag ser är att bakgrunden inte är din, då den florerar runt på nätet redan (om det är den versionen jag tänker på).

  • Småtaskigt kodad. Tabeller + Css direkt i html-dokumetet är inget jag rekommenderar.
  • Skum engelska.
  • När man besöker den för första gången tycker jag du inte ska låta oss landa på en
    projektsida. Varför inte "Personal"?
  • Jag hittar inget CV, som du lovade ;)
  • Det är en skum 3:a till vänster på de flesta sidor.
  • Varför ingen länk till din mail, Twitter etc?
  • Kontaktpanelen där uppe känns lite som en gimmick. Den pressar också ner hela sidan när
    man utvidgar; något som inte jag gillar i alla fall.
  • När man står på "Personal" är boxen där nere tom.. ser skumt ut.
  • Är du verkligen ett seriöst företag? Jag får tyvärr inte riktigt den känslan ... :/

Det var allt från mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut nu, :geros:

men texten är inte lika bra sammansatt.

 

Om du vill kan du PM:a mig din e-mail address,

så kan jag göra text justeringsförslag till de olika bilderna. :ThumbsUp:

Det är en del som bör fixas, kastas om och så där, men inget att skriva på forumet om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om lite småtaskig kod i tabeller och att contact-slidedown putar ner hela sidan som är lite jobbigt.

 

Annars gillar jag sidan, gillar design-idén och så. Det är mer det tekniska under huven som är lite.. Men så är det ju ofta ;)

 

Som sagt så är en sida aldrig klar utan är alltid under förändring, så du kan ju annars fixa allt detta senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom alla svar nu och jag håller på att fixa och förbättra det ni har sagt, tack för ni tog er tid att svara !

 

@RaditZ, jag vet inte om jag är ett företag. Detta är min portfolio med allt som jag har gjort inom grafisk och web design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@RaditZ, jag vet inte om jag är ett företag. Detta är min portfolio med allt som jag har gjort inom grafisk och web design.

 

Ok, det stod "Hire me" och vissa klienter kanske vill att man ska vara ett reggat företag med skattesedel och allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nåt mög med tabbarna där nere:

 

i Firefox:

20080825-n8ebcwuqxjqinyscmjn6fi3wpd.png

 

i Safari:

20080825-kniyjj8ngtj8ufmbt8kicy7a5b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar det.

 

(PS. du får pluspoäng för du använder en del av min struktur på divarna ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag gjort lite updateringar på hemsidan.

 

Vad tycker ni nu ? Vad kan förbättras ?

 

Tack ! :)

 

www.andreeblixt.com

 

Mycket bättre engelska!

 

Som tidigare sagt: är inte 'inspirationen" fel på 'Music Road Productions'? Det är ju delvis samma text som under 'ColorPrint' - "The bars look like they are printing" - men utan att jag ser några 'bars' i bilden för 'Music Road Productions'.

 

Och så var det det där med att beskriva i ord vad betraktaren redan ser i bild...både de nämnda ' printing bars' och och under 'Strike Kings' om att 'the type gives the impression of motion and fast movement" är inte beskrivningar av inspiration; det är omtolkningar i ord av dina egna föreställningar om uttrycken i bilderna/designerna du har gjort.

 

Dels är det överflödigt att beskriva vad folk redan ser - dels innehåller det en risk. Dena består i att olika personer ser olika och associerar olika från bilder. Resultatet kan lätt bli 'corny' om man ger en beskrivning av en bild som inte alls motsvarar vad den enskilde bildbetraktaren upplever av bilden. Om jag t ex inte tycker att 'the type gives the impression of motivon and fast movement'... (faktum är att det tycker jag heller inte...) så blir lätt slutsatsen att du har misslyckats med att få fram vad du avsåg i bild. Vilket är ett fullkomligt onödigt risktagande.

 

Sedan kan jag tillägga att jag är lite förbryllad över att du inte har även en svensk version? Men det kanske du har? Eller avser du medvetet att hoppa över den svenska marknaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ falafeln, det ska fixas ! :)

 

@ dun, Tackar :) Ja vet, du har varit till mycket hjälp =)

 

@ OldMac, Jag ser vad du menar och kommer fixa detta. Tack för den utförliga förklaringen ! Jag har faktiskt inte gjort en svensk vesrion. Men när du säger det så får jag nog göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inpiration borde snabbt rättstavas till Inspiration.

Valet av design var intressant. Det känns lite SF Bio över det hela. Eller bar, pub-inriktat. Det är det första intryck jag får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skum kontrast mellan den metalliska baren där uppe, och trädesignen i mitten, men det funkar väl antar jag .. :)

 

Och om "View:"-knapparna inte funkar till alla projekt; varför visa dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den tidigare designen är bättre, denna har för mycket kontrast och är smått iriterande ^^

 

bättre att han något genomskinlig mörk gradient där uppe istället, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en snygg och stilren design.. Men den ser ut som en step-by-step sida. Tror det är bakgrunden som någon publicerade i sammanhang med en tutorial för att göra en hemsida, dock tror jag att den var grå då(?)

 

Byt ut bakgrunden! Och fixa så att det blir ett mejlformulär när man klickar på din mejladress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...