Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS laggar


sid123

Rekommendera Poster

Har en Iphone 3G 16GB black inte jailbreakad eller något sådant. Då och då blir det så att när man ska skriva SMS laggar det fruktansvärt och det tar ibland min iphone upp till 10-15 sek att skriva klart det jag skrivit. Den laggar verkligen direkt efter omstart fungerar det normalt igen, för att senare bli så igen.

 

Någon annan som upplevt samma sak? Är detta hårdvaran eller mjukvaran min gissning är uppenbart att det är mjukvaran och då borde mågna andra upplevt detta också? Något som löste detta förutom omstart? Sökt i forumet efter detta problem utan att finna något.

 

Mvh Sid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp. Blir så ibland för mig med.

Brukar gå över ganska så fort så jag står helt enkelt bara ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp. Blir så ibland för mig med.

Brukar gå över ganska så fort så jag står helt enkelt bara ut.

 

Gå över? Undertiden du skriver då eller? För mig krävs omstart är jag nästan säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå över? Undertiden du skriver då eller? För mig krävs omstart är jag nästan säker på.

 

Det går över med tiden helt enkelt. Brukar väl hålla i i någon minut kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min blir likadan, och den är inte ens jailbreakad, SKÄRPNING APPLE! =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min blir så också ibland, och min är inte eller jailbreakad. Testat att vänta... väntade i 40 min och den laggade fortfarande!

 

Hoppas på buggfix i 2.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.0 mjukvaran är rätt buggig, vilket är allmänt känt. Apple har nog en ganska rejäl fix till 2.1.

Har dock aldrig upplevt att sms hackar(inte laggar då jag har svårt att tro att har något med nätverk att göra), däremot så brukar det hacka lite i safari när man skriver i ett textfält samtidigt som den laddar in sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min laggar också... Nästa lika irriterande som när Kontakter låser sig. Eller när Safari helt plötsligt stänger ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min laggar också... Nästa lika irriterande som när Kontakter låser sig. Eller när Safari helt plötsligt stänger ner.

 

det är sjukt irriterande när safari bara stängs ner helt plötsligt... skulle boka tågbiljetter idag å när jag nästan var färdig så stängdes det ner... sjuuukt irriterande :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del brukar det räcka att trycka på Home-knappen och gå in i SMS igen för att bli av med lagg, men efter 2.0.1 så kan jag väl tycka att det inträffar mer sällan även om det hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, laggar här med ibland.

 

Men dom få gångerna det händer är det bara göra osm Yperite!

 

Klicka på Home-knappen och öppna sms igen. Det är allt som behövs. Ingen omstart av telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMS laggade innan 2.0.1, inte numer. Kontakter tar en stund att få fart på när jag startat den, men det är inte lika illa som innan uppdateringen.

 

/Mvh, Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...