Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äpplet på locket syns på skärmen?


.air

Rekommendera Poster

När min air gick över i viloläge och skärmen släcktes såg jag av en slump något som liknade ett grått moln i mitten av den svarta skärmen. Jag stängde av datorn utan att stänga ner locket och såg samma sak igen. Jag tittade närmare och det jag hade liknat vid ett moln hade formen av ett otydligt äpple, trodde jag såg i syne först.

Det slog mig helt plötsligt att det kan vara äpplet på locket som syns igenom skärmen när datorn t.ex står vid ett fönster med locket uppe och solen skiner. För att se om det verkligen var så lade jag handen framför äpplet på baksidan och skärmen blev helt svart igen. Inte för att det är något problem eller störande när man använder datorn, undrar dock om allt stämmer dvs att locket är riktigt tunt vilket gör att äpplet syns på skärmen som jag beskrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är helt normalt :)! Finns på varje mac ;) och plasten är väldigt tunn så att det ska lysa igenom så äpplet kyser ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är helt normalt :)! Finns på varje mac ;) och plasten är väldigt tunn så att det ska lysa igenom så äpplet kyser ;)

 

Tror du missuppfattat frågan?

 

Det är äpplet som lyser genom skärmen, inte skärmen som lyser genom äpplet :P

 

Edit: Välkommen till forumet förresten .air!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också en ganska nybliven Mac "switcher" och jag kommer ihåg första gången jag upptäckte det, blev också lite paff hehe

 

Välkommen till forumet!

 

Edit: Ser förresten att du har slagit till på stort, värsting iMac och en Macbook Air ändå är du macanvändare sedan 2007... vänta nu, ingen av dem datorerna fanns 2007!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Xelo har uppfattat frågan rätt, att äpplet ska lysa e väl självklart. Lite kul va det iaf när jag upptäckte det, trodde att Steve Jobs ville dela med sig av the force först :galetglad: Men men bra att det verkar vara "normalt".

 

Juventino gissa om jag inte ångrar mig att jag slog på stort, jag njuter av mina fina macs. Rätt dessa modeller fanns inte 2007, alternativet va väl sen när man började använda mac :) Borde ha lämnat the dark side för länge sen, dröjde tills i år innan jag till slut slog till. Är iaf super nöjd, once you go mac you never go back!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men bra att det verkar vara "normalt".

Ja, det är normalt. Det är samma belysning som lyser upp äpplet som lyser upp skärmen, och "lysröret" är ju genomskinligt, så det lyser igenom, om du belyser den på äpplet på locket, och då syns det ju igenom lite av ljuset på skärmen.

 

Är iaf super nöjd, once you go mac you never go back!

Grattis till beslutet, och välkommen till forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...