Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

20" eller 24" samt vilket grafikkort?


berra_berra

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder, ska man ha en 24" skärm ifall man ska amatörredigera filmer i Adobe Premier och Adobe After Effects eller räcker 20" bra?

 

Ska man köpa det dyra grafikkortet som finns i 24" modellen (NVIDIA GeForce 8800 GS med 512 MB) eller räcker det med det enklare i 20" modellerna (ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB)

 

Hoppas på riktigt många och kloka svar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder, ska man ha en 24" skärm ifall man ska amatörredigera filmer i Adobe Premier och Adobe After Effects eller räcker 20" bra?

 

Ska man köpa det dyra grafikkortet som finns i 24" modellen (NVIDIA GeForce 8800 GS med 512 MB) eller räcker det med det enklare i 20" modellerna (ATI Radeon HD 2600 PRO med 256 MB)

 

Hoppas på riktigt många och kloka svar! :D

 

Jag kommer inte att spela några spel alls, utan det jag kommer att göra är att redigera film, sitta på msn eller vad som funkar bäst till Mac samt surfa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dög inte svaret som du fick här?

 

Vill gärna ha flera svar från flera personer så att jag får en mer rättvis bild... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att svaret du fick var alldeles utmärkt, men även om du inte är nöjd, så hade du väl kunnat fråga vidare i samma tråd.

 

Det duger med ett rätt billigt grafikkort alltså, men det är bra med en stor skärm. Framförallt om du vill redigera HD-material. Då är det ju en fördel om skärmen klarar full-HD, dvs 1920x1200 pixlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att svaret du fick var alldeles utmärkt, men även om du inte är nöjd, så hade du väl kunnat fråga vidare i samma tråd.

 

Det duger med ett rätt billigt grafikkort alltså, men det är bra med en stor skärm. Framförallt om du vill redigera HD-material. Då är det ju en fördel om skärmen klarar full-HD, dvs 1920x1200 pixlar.

 

Okej, jag är rätt usel på det här.. stödjer bara 24" varianten full HD 1920x1200 pixlar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska absolut ha 24"-varianten om du ska arbeta med videoredigering. I den får du full-hd och bättre bildkvalitet tack vare bättre paneltyp.

 

/ Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...