Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med "gammal" iphone


henke_hinken

Rekommendera Poster

Tjenare

 

Har en iphone modell äldre, version 1.0.2.

Nu är det så att installer har slutat funka (för länge sedan), och ibrickr som jag alltid använt vill inte veta av min iphone längre!?

Den funkar ju klockrent, men jag saknar installer.

 

Vad ska jag göra? Kan jag uppdatera till den nyaste versionen (som funkar) direkt från 1.0.2? Eller måste jag ta uppdateringarna i steg? Å hur går jag tillväga?

 

Om jag uppdaterar till den nyaste versionen, vad kommer jag att få till som jag inte hade förut?

 

Jag vill inte ta några risker, eftersom den alltid har funkat så bra för mig. Men går det uppdatera på ett säkert å smidigt sätt så gör jag det.

 

Vilka sätt finns det att få in installer i iphonen? Kan ju prova det innan.

 

MVH Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ den här http://iclarified.com/entry/index.php?enid=1572

 

Installer är för övrigt ganska värdelös jämfört med Cydia

 

Jag tycker det är enklare att följa filmer än att följa skriven text på internet.

 

Du kan självklart göra som du vill men här kommer en guide för pc och en guide för mac.

 

Om du inte vill ha den hackad kan du bara kosta på dig 75 kronor och sen får du appstore och 2.0.1 uppdateringen. Då är den inte hackad. Om du följer de här guiderna får du firmwire 2.0.1, du får app store, cydia och installer 4.0 beta. App store är apples egna grej där en del app kostar och en del är gratis. cydia och installer är de hackade programmen.

 

OBS. mycket värt att tillägga: om du hackar din iphone med 2.0.1 kan du inte använda ett svenskt simkort. Dom har tyvvär inte knäckt det. så du kan bara använda t&t som kommer bli hemskt dyrt om du ska ringa med från sverige.

 

 

GUIDE FÖR MAC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...