Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jämförelse av externa hårddiskar


skylarkin

Rekommendera Poster

Hej igen,

 

var tvungen att logga in igen för nu har en ny fråga uppstått. Nyfiken som jag är så undrar jag vad som fick just dig, "Pocahontas" att välja "Western Digital Extern HDD My Passport Studio 320GB" i stället för

t ex "Iomega eGO" som tydligen fått Macworld utmärkelse och som jag läste att du tipsat om?

 

Sen undrar jag, jag har Mac hemma och PC på jobbet, kan jag enkelt växla användandet av hårddisken mellan dessa olika datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara en nyck att jag valde WD framför Iomegas, har länge tänkt köpa Iomegan då jag behövde en liten disk (har 8 andra åbäken i varierande storlekar)

Så när jag såg WD, så slog jag till direkt och köpte, ett impulsköp kan man kalla det.

 

Iomegan är säkert lika bra.

 

 

När det gäller och flytta mellan PC och Mac så är det mindre bra om du tänkt använda TimeMachine på din MacBook.

Men jag låter andra komma med synpunkter på den frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Impulsköp kan ju ofta visa sig bli väldigt bra : ) OK, nej så då spelar det inte så stor roll då kanske. Dessvärre var WD helt slut på Webhallen, typiskt, annars hade nog köpt den redan idag. Blev lite skraj förut och insåg att det är bäst att jag ordnar det där med backup snarast :)

 

TimeMachine har jag tyvärr inte eftersom jag har Tiger, fast iofs det verkade inte fungera helt smärtfritt som jag förstod det, tror jag skummade förbi några kommentarer om det förut i jakt på annan info. Så utan TimeMachine så kan jag använda hårddisken på båda datorerna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...