Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lösenord för att öppna speciella program?


Trew

Rekommendera Poster

Jag Googlade på "how to protect macintosh files with password"

 

Tack, fast det visste jag ju redan, bara det att det inte verkar fungera. (Men vilken oerhört jobbig männika det var som snackade! ;))

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett sätt som jag använder, lägg alla hemliga Bento-filer i Brevlådemappen och lås den i visa info (klicka på ingen åtkomst). Då kommer man inte åt filerna utan att skriva lösenordet. :)

 

post-18112-1218921862_thumb.png

 

Med vänlig hälsning

Olli

 

Tack, jag fattar i teorin, och det verkar praktiskt, men jag fattar inte riktigt vad du menar, vilken brevlådemapp?

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användare->Ditt namn->Delad->Brevlådemapp :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en skärmbild på det hela. Brevlådemapp heter tydligen Drop Box. Det funkar utmärkt för mig, min dator ser Du i signaturen. :)

 

 

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte. Den begär inte lösenord när jag öppnar .dmg-filen, fast jag har ställt in den på 128-bit AES-kryptering. Varför vill den inte?

 

När du först skapar den krypterade skivavbilden måste du kryssa ur alternativet "Kom ihåg lösenord (lägg till i nyckelring) när du anger ditt lösenord. Annars är OS X hjälpsamt och läser automatiskt in lösenordet för den inloggade användaren. Bra ibland, men inte just för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du först skapar den krypterade skivavbilden måste du kryssa ur alternativet "Kom ihåg lösenord (lägg till i nyckelring) när du anger ditt lösenord. Annars är OS X hjälpsamt och läser automatiskt in lösenordet för den inloggade användaren. Bra ibland, men inte just för dig.

 

Jag gjorde det, men det funkade ändå inte...

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde det, men det funkade ändå inte...

 

Jag läste också på på Jontes sida. Kanske missade du att man måste mata ut den öppnade avbilden? Alltså mappen som har en vit ikon som ser ut som en liten extern hårddisk.

 

Kvar ska bara finnas filen som slutar på .dmg. Som alltså bara kan öppnas om man skriver in lösenordet. Prova några gånger till så ska du se att det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag läste också på på Jontes sida. Kanske missade du att man måste mata ut den öppnade avbilden? Alltså mappen som har en vit ikon som ser ut som en liten extern hårddisk.

 

Kvar ska bara finnas filen som slutar på .dmg. Som alltså bara kan öppnas om man skriver in lösenordet. Prova några gånger till så ska du se att det fungerar.

 

Nej det glömde jag inte, men jag ska prova! ;)

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...