Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur stänger jag av GPS och 3G?


Bzzz

Rekommendera Poster

3G: Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Aktivera 3G.

 

GPS: Är avstängt om du inte startar något program som använder GPSen. Öppna helt enkelt inte allikationen "kartor" och tryck på nej när program (exempelvis kameran) frågar om den får använda GPSen för att hitta din position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GPS: Inställningar - Allmänt - Platstjänster

+ det som sawert sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderar på det där med Platstjänster, om man stänger av dem innebär det då att man "stänger av strömmen" till GPS-chipet? Dvs om jag Platstjänster på men inte använder något program som använder sig av GPS:en, drar den då mer ström bara för att Platstjänster är på?

 

Switchen i inställningar har jag mer sett som "tillåtelse" för program att använda chipet än en strömbrytare för det. Något som vet hur det verkligen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderar på det där med Platstjänster, om man stänger av dem innebär det då att man "stänger av strömmen" till GPS-chipet? Dvs om jag Platstjänster på men inte använder något program som använder sig av GPS:en, drar den då mer ström bara för att Platstjänster är på?

 

Switchen i inställningar har jag mer sett som "tillåtelse" för program att använda chipet än en strömbrytare för det. Något som vet hur det verkligen är?

 

Några dagar efter lanseringen kom någon med tipset att stänga av Platstjänster för att förbättra batteritiden och åtminstone jag upplevde ju att det fungerade i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några dagar efter lanseringen kom någon med tipset att stänga av Platstjänster för att förbättra batteritiden och åtminstone jag upplevde ju att det fungerade i alla fall.

 

Då stämmer alltså inte det som Sawert sa, att den bara är igång när den används av ett program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, räknade med en sån kommentar. Jag vet... lat fråga.

 

Ja vafan, snart kommer det väl frågor om hur man stänger av och sätter på telefonen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då stämmer alltså inte det som Sawert sa, att den bara är igång när den används av ett program?

 

Chipet kan väl vara igång och vara strömförbrukande utan att det skickar signaler? Om inte så är det högst troligt att det jag skrev bara är bajsprat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vafan, snart kommer det väl frågor om hur man stänger av och sätter på telefonen :)

 

Faktiskt inte världens lättaste sak. Det är ju inte direkt en on/off-knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...