Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G - Sladdar & kontakter?


Calle_G

Rekommendera Poster

Ledsen om jag tar upp ett ämne igen, men jag lyckades inte hitta något med hjälp av sök-funktionen.

 

Jag har en massa olika sladdar till bl.a. iPod 3G, iPod 4G och iPod Nano av senaste generation.

Min fundering är vilka sladdar som möjligtvis skulle kunna tänkas passa till min nya iPhone. Kanske är det till och med så att mina docker till iPod:arna funkar med lite tur?

Vågar inte testa mig fram till resultat, lyckades förstöra en iPod på likande vis... :utskallning::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladdarna lär passa eftersom det är samma kontakt.

Sedan om tillbehören fungerar vet jag inte, lättast är väl att prova sig fram (gå t.ex. till en Telia-butik och fråga och be att få prova).

 

Edit: Läste att du inte vågade prova, men det känns som man måste ha en väldig otur för att lyckas förstöra någonting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De prylar som jag provat men som inte fungerat har resulterat i att det står i displayen att det inte är ett tillbehör för iPhone. Det är Apples komponentvideo- och ljudkabel för iPod (vilken Apple konstigt nog säljer för iPhone..) och min klockradio med iPodanslutning. iPod dockor passar för övrigt dåligt och det känns som om man riskerar att bryta av något.

 

Gamla iPodsladdar har låshakar, det har inte de nya sladdarna, men det fungerar med vilket som.

 

Firewire laddare är inte fungera om jag fattat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De prylar som jag provat men som inte fungerat har resulterat i att det står i displayen att det inte är ett tillbehör för iPhone. Det är Apples komponentvideo- och ljudkabel för iPod (vilken Apple konstigt nog säljer för iPhone..) och min klockradio med iPodanslutning. iPod dockor passar för övrigt dåligt och det känns som om man riskerar att bryta av något.

 

Gamla iPodsladdar har låshakar, det har inte de nya sladdarna, men det fungerar med vilket som.

 

Firewire laddare är inte fungera om jag fattat rätt.

 

Tack för svar, försöker testa mig fram med usb-sladdarna. Tror det var just firewire som dödade min iPod Nano, får kolla anslutningen i datorn när jag kommer hem.

// Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...