Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentbord, trackpad fungerar inte(ibland)


gonace

Rekommendera Poster

Jag har sött på ett stort problem med min MacBook Pro jag köpte för några månader sedan! Det är så att ibland när jag startar datorn så fungerar varken tangentbordet eller trackpaden.

 

Efter att jag tar ut batteriet och ploppar tillbaka det så fungerar tangentbord och trackpad igen. Men ibland när jag stängt av datorn eller startat om den så dör tangentbord och trackpad igen. Jag undrar nu om fler har stött på detta problem?

 

Någon som vet vad etta kan bero på? Jag har läst runt lite och hört fler som haft "liknade" problem fast då enbart med vissa tangenter. Jag undrar nu som jag tidigare skrev om någon annan stött på samma problem?

 

Finns det en snabb lösning för detta eller måste jag lämna in datorn på lagning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju knappast som att det skulle vara en inställning eller så.

Jag tycker att du ska lämna in datorn, du har ju fortfarande garantin kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med min MBP. Keyboard och trackpad funkar inte. Det har vid något tillfälle hjälpt eller i alla fall av någon anledning funkat efter att jag tagit bort batteriet och tryckt lite på nåt ställe där bakom... Men nu använder jag extern mus och keyboard tillsvidare. Så ska det inte behöva vara.

 

Datorn köptes i januari tidigare i år. När jag kontaktade återförsäljaren tipsade han mig om att stoppa i installationsskivorna och se om något behöver lagas. Dessvärre har jag inte kunnat göra det eftersom jag är mitt i en flytt och har skivorna nerpackade i kartonger någonstans.

 

Jag tror problemet uppstod efter en mjukvaruuppdatering. Någon som har en annan teori eller vet vad orsaken är? Eller någon som har en lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Datorn fungerar inte alls eftersom jag inte kan logga in...

Just nu kör jag med extern mus och tangentbord men den fungerar inte alls som bärbar.

Skall testa formatering annars åker den tillbaka till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fick snabbservice på min. De bytte top case på burken så nu fungerar den igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...