Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Figursättning på engelska


Peter2002

Rekommendera Poster

Hej

 

Hur figursätter man enklast en ruta från övrig text i ett dokument? Jag kör på engelsk version och tapletterna till höger förvirrar mig, och jag har inte än lyckats hitta "figursättning". Vilket är enklaste sättet att hitta dit?

 

//Peter E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Hej

 

Hur figursätter man enklast en ruta från övrig text i ett dokument? Jag kör på engelsk version och tapletterna till höger förvirrar mig, och jag har inte än lyckats hitta "figursättning". Vilket är enklaste sättet att hitta dit?

 

//Peter E

 

Det heter "Text wrap". Om jag inte minns fel är defaultkortkommandot för paletten "Command-alt-W".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusigt iMatte!

 

Tack, nu har jag kortkommandot i a f o det fungerar. Hade dock varit intressant att spåra var den här paletten egentligen ligger, förr på CS2 Svenska finns den nånstans till höger, men hittar den inte nu.

 

Vet du vart den ligger e du välkommen att svara.

 

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar nya CS3 så bör det alltid ligga synligt i översta verktygsmenyn. Du ser dem i mitten här på bilden:

post-11102-1218553253_thumb.png

 

Både i CS2 och CS3 så hittar du alltid alla panelerna under menyalternativet "Fönster" eller "Window" på engelska. Leta efter "Text Wrap" lite längre ner i listan.

post-11102-1218553376_thumb.png

 

Då öppnar sig verktygsfliken och du kan välja att docka den med något, dra den till kanten eller vad du nu vill.

post-11102-1218553409_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...