Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Transmission, Port is Closed


Dia2

Rekommendera Poster

Hej

 

Det är så att Transmission visar att porten som används är stängd fast att jag har öppnat den i brandvägen,

Någon som vet vad det kan vara för konstigt problem?

 

post-23342-1218215642_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har din dator IP-adressen 192.168.0.102 eller 192.168.0.103? Du kan inte be routern skicka inkommande data till två olika datorer. Du måste forwarda till EN dator på ditt nätverk, och se till att du sparar den som innehåller DIN dators IP-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade gjort det eftersom att jag ibland använder trådlös internet så tänkte spara båda två..

Illafall har tagit bort ena men problemet kvar står.

post-23342-1218233835_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla här. Där står bland annat:

For BitTorrent, many home users set up port forwarding on the TCP range 6881-6889. These ports must be directed to the computer running the BitTorrent client. If more than one computer on the network may run BitTorrent, a different range such as 6890-6899 or 6990-6999 can be used for each. Remember that BitTorrent uses ports in the 6881-6999 only.

 

Du har bara öppnat en port, och den är en av de dynamiska portarna, som inte behöver öppnas alls.

Sorry att jag inte var uppmärksam på det tidigare, men jag var lite stressad då, eftersom jag var tvungen att fixa lite inför morgondagens grillparty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla här. Där står bland annat:

Du har bara öppnat en port, och den är en av de dynamiska portarna, som inte behöver öppnas alls.

Sorry att jag inte var uppmärksam på det tidigare, men jag var lite stressad då, eftersom jag var tvungen att fixa lite inför morgondagens grillparty.

 

Sorry men förstår inte riktigt hur jag ska göra nu...Kan du förklara :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(OT: Dia2 och jag har skrämmande lika IP!)

 

Ja men det är ju bara en lokal ip inom nätverket....om du kollar http://www.ip-adress.com/ så får du din riktiga ip adress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry men förstår inte riktigt hur jag ska göra nu...Kan du förklara :blushing:

Du ska öppna upp de portar som står i mitt förra inlägg, och forwarda dem till din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt så? :blushing:

 

 

post-23342-1218236152_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ser bra ut.

 

Ser ju inte bra ut alls :P, funkar ju fortfarande inte Port is closed står det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att starta om routern? För säkerhets skull så kanske du ska starta om torrentprogrammet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att starta om routern? För säkerhets skull så kanske du ska starta om torrentprogrammet också.

 

Nu har jag startat om datorn och Porten visas som öppen

post-23342-1218238580_thumb.png

 

Men under varje torrent står det ERROR: Invaild: PORT

post-23342-1218238676_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle köra DMZ om jag var du, då är det helöppet:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag startat om datorn och Porten visas som öppen

post-23342-1218238580_thumb.png

 

Men under varje torrent står det ERROR: Invaild: PORT

post-23342-1218238676_thumb.png

Välj en port runt 65000 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst problemet, det var något med DNS. Ändrade till standard inställningar och då fungerade de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem.. Fått för mig att det har att göra med att man även är kopplad mot en airport express för musik (ej internet)+sin router. För det var ok tills jag kopplade in denna. Kör jag med kabel är det grönt men ej via trådlöst. Och jag har skrivit in IP för trådlöst och samma portar som för kabel (som har annat IP).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...