Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

imovie


Vrukna.Marta

Rekommendera Poster

Vrukna.Marta

Hej.

Undrar om imovie och imovie HD är samma sak? Jag försökte ladda ner imovie för jag ska investera i en firewire kabel att föra över film från filmkamera.

Först försökt att ladda ner imovie, men jag får då upp en text att datorn inte finner plats, inte heller på hårddisken accepterar den imovie?? Varför, finns inte plats? Sedan hittade jag imovie HD som redan var installerad på min dator. Är det möjligen imovie oxo? Nybörjare behöver hjälp?

 

M V H

 

Singa Vrukna. Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

post-10381-1218209689.png

 

Är det iMovie 08 du har?

 

HD står för att den hanterar HD-format om man har en videokamera som spelar in i HD, så har det betydelse för att det blir bättre bildkvalitet. Det är iMovie som Du redan har installerad på hårddisken.

Går inte det att starta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

Jag har imovie HD 6.03 installerad redan. Om jag försöker installera en ny imovie så kan den inte acceptera att jag lägger den ex i hårddisken eller någon annanstans? Jag blir galen ? Hur gör jag ?

Eller kan jag använda detta program imovie HD 6.03 som jag redan har installerat? Även om jag inte har HD

kvalitet, och använder en äldre videokamera? Jag skall bara föra över en film från videokamera med miniDV band till en skiva. Jag har en firewire sladd

(som jag precis köpt, är det något som jag behöver tänka på, i vilken ordning jag kopplar ihop videokameran och min mac?

 

 

Alla hälsningar

 

Vrukna.Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den iMovie HD 6.0.3 är den bästa versionen, och det är den du ska använda. Det finns en iMovie 7 också, som ingår i iLife '08, men det är inte alls samma program. Det är ett helt nytt program med samma namn som gamla iMovie, och tyvärr är det mycket sämre på det mesta. Så kör på den iMovie som du redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

JA TACK FÖR SVAR!

 

JAg har superbråttom! Är inte klar hur jag gör NU? Jag har lyckats få ihop en väldigt enkel film. Men nu vill jag BRÄNNA DEN på SKIVA. Jag hittar inga

förklaringar hur jag bränner filmen på skiva? Vet någon hur jag ska göra?

 

M V H

 

Vrukna.Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exportera från iMovie till iDVD, där du sedan fixar till DVD-menyer och sådant. Sedan kommer iDVD att komprimera filmen till MPEG-2, och sedan kan du bränna direkt från iDVD.

 

iMovie är bara till för att redigera filmen i, inte för att bränna på DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

Jobbat hela natten med detta! Fixat med mycket i tema, musik mm i iDVD. Men nu när jag skall bränna så spottar den UT skivan igen?!

Vad gör jag NU? När jag stoppar i en tom skiva - har jag lite svårt att få fram iDVD 6.0.3 samt det projekt jag är mitt i.

 

Kan det vara boven? Jag brukar inte ha dessa problem riktigt? Det skall väl fungera med en vanlig skiva? Är det någon som vet? Vad skall göra för åtgärd

med skivan om det inte funkar med att finna projektet som jag jobbar med??

 

 

M V H

 

Vrukna.Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Bränn-knappen i iDVD innan du stoppar i den tomma skivan. iDVD kommer att be dig stoppa i en tom skiva.

Kolla också så att det är en DVD-R eller DVD+R, så att det inte är RW på slutet. De fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, CD kan du inte bränna på.

Det måste vara DVD-R eller DVD+R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

BRA, då VET jag. Hinner köpa i morgon !

 

Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

BRA, då VET jag. Hinner köpa i morgon !

 

Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

Skall bränna skiva för iDVD! Jag har minimalt med film, skalat bort nästan allt material för projekt info visar att filmen är för TUNG?

Jag har ju nästan inget material? Supermärkligt? Jag måste väl gå efter staplarna och detta info eller? Finns NU DVD kapacitet 4,5 GB av 4,2

alltså är det väl antydan att detta är för TUNGT?

 

M V H

 

Marta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

Hur bränner jag enbart min film? Jag skall bränna från iDVD. Annat material än min film kommer med. Därför blir det så tungt! Gamla gjejer kommer in i projektet? Är helt ny på detta? Kan någon?

 

VruknaMarta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vrukna.Marta

Hur bränner jag enbart min film? Jag skall bränna från iDVD. Annat material än min film kommer med. Därför blir det så tungt! Gamla gjejer kommer in i projektet? Är helt ny på detta? Kan någon?

 

VruknaMarta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bränner jag enbart min film? Jag skall bränna från iDVD. Annat material än min film kommer med. Därför blir det så tungt! Gamla gjejer kommer in i projektet? Är helt ny på detta? Kan någon?

 

VruknaMarta

 

nu va det ett bra tag sedan jag öppnade iDvd men se till att du bara har det du ska bränna i ett projekt. och starta ett nytt projet om du inte vill ha med grejer från det gamla projektet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...