Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mig välja kamera.


stjaertlam

Rekommendera Poster

Jag har fastnat för två kameror. Det är:

 

Canon PowerShot S5 IS

&

 

Panasonic DMC-FZ18

Jag vill ha en kamera för ca 3000 så därför har jag valt just dessa.

Jag skulle gärna vilja höra er åsikt om vilken av dem jag ska välja och varför. Har ni andra bättre förslag för samma pengar så är det välkommet! Tack för er hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyberphoto.se verkar gilla panasonicen mer. :) Jag tyckte dock Canonen hade bättre bildkvalitet på uppställningsbilden men det är ju den bara så... Dock har panasonicen mer vidvinkel. Svårt val.

 

Kolla även scandinavianphoto.se. de har oxå testbilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fastnat för två kameror. Det är:

 

Canon PowerShot S5 IS

&

 

Panasonic DMC-FZ18

Jag vill ha en kamera för ca 3000 så därför har jag valt just dessa.

Jag skulle gärna vilja höra er åsikt om vilken av dem jag ska välja och varför. Har ni andra bättre förslag för samma pengar så är det välkommet! Tack för er hjälp!

Jag har en nyinköpt Panasonic DMC-FZ18 med 4GB Sandisc minneskort. Till salu.. kvitto, garanti, kartong o allt..

 

Kontakta mig via PM vid intresse.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyberphoto.se verkar gilla panasonicen mer. :) Jag tyckte dock Canonen hade bättre bildkvalitet på uppställningsbilden men det är ju den bara så... Dock har panasonicen mer vidvinkel. Svårt val.

 

Kolla även scandinavianphoto.se. de har oxå testbilder.

 

Tack för tipset! Har kollat in lite men det är ju svårt det här. :fundersam: Var nog mer inne på Canon först men nu lutar det nästan åt Panasonic. Är det någon här som tycker att ag är helt störd i huvudet om jag skule välja Panasonic DMC FZ18? lnr%20(22).gif haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite på bildkvaliteten på Steve's Digicams och jag tror du blir nöjd med vilken som. Men tyckte nog att bilderna var lite skarpare med Canon kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca 500 kr extra så får du ju faktiskt en D40 med kitobjektiv som du senare kan byta ut, vilket du inte kan på dessa.

Men om det är någon av dessa du absolut vill ha så ska du ju köpa någon av dem :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca 500 kr extra så får du ju faktiskt en D40 med kitobjektiv som du senare kan byta ut, vilket du inte kan på dessa.

Men om det är någon av dessa du absolut vill ha så ska du ju köpa någon av dem :P

Intressant! Men man går ju misste om att kunna filma med kameran vilket i mitt fall inte hade varit helt fel.. Men i övrigt verkar det ju vara en bättre kamera. Ah, ångest! Haha. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kluven mellan brand loyalty (Canon) och det fakta att min morbror har just den Panasonicen och har tagit fantastiska bilder med den..

( http://www.flickr.com/photos/7776482@N07/ )

 

Måste erkänna att jag tills nyligen inte haft Panasonic på min världskarta när det gällt kameror, dax att revidera uppfattning..

:blush:

Dock hade jag inte bangat för att köpa Canon heller! Svårt val, hade nog valt den billigaste/den som kännts bäst i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Nu har jag köpt en Panasonic DMC FZ18 (tack rickard1234) och den funkar fint! Nu ska man bara lära sig alla trix med den också.. pjuh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...