Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film, konvertering


fuske

Rekommendera Poster

När jag ska lägga över en .avi rulle till min iphone sparar jag först filmen i quicktime pro som en fil.

Sen drar jag den i itunes och trycker "konvertera till ipod/iphone".

Detta tar sjukt lång tid, ca en timme för 700mb.

 

Finns det något snabbare sätt att få över filmerna? det är själva itunes momentet som är jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timme för en hel film i iPhone-kvalitet? Tycker inte jag låter särskilt långsamt.

 

Du kan ju alltid prova iSquint (gratis), men det är väl tveksamt om det kommer gå så mkt fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visualhub kör jag, kanske 45-50 minuter tog det för mig, så 1 timme låter inte otroligt mkt, sen beror det ju på dator och längd på film också men det är tyvärr dom tiderna.

 

Göra över nätter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har konverterat en fil på 700 mb som blev till ca. 535 mb. Jag använde ett program som heter Xilisoft. Hur gör jag för att få in filmen i min iphone?

 

Hur lägger jag till den i itunes för synkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VisualHub är riktigt bra.. körde nyss en film på 2 x 700 mb till iPhone med inställningen "Wifi" med h.264 kodning.. VH slog dessutom ihop filerna till en enda fil och la in den i iTunes klar att synka över till iPhonen.

Det bästa av allt är att filmen som är 2:09 lång endast blev 420 mb och hela processen tog 18 min.. och ser perfekt ut i iPhonen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen på program.

 

Göra över nätter?

 

Inget problem om det inte vore för att itunes vägrar lägga konverteringar på kö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns andra program som kan det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns andra program som kan det

 

Mm, iSquint t.ex. Rekommenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp iSquint för konvertering av tex .AVI filer till iphone format (mp4).

Samt Handbrake för konvertering av DvDskivor och .ISO filer till mp4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
En timme för en hel film i iPhone-kvalitet? Tycker inte jag låter särskilt långsamt.

 

Du kan ju alltid prova iSquint (gratis), men det är väl tveksamt om det kommer gå så mkt fortare.

VisualHub och iSquint verkar vara samma program med en del skillnader. iSquint är gratis, enkelt och avskalat och kan inte så mycket mer än konvertera filmer i olika format till iPod och iPhone. VisualHub koster pengar iofs inte så mycket men ändå. Det kan mycket mer och så vidare. iSquint är snabbt och mycket enkelt. det kan jag föreslå.

 

visualhub kör jag, kanske 45-50 minuter tog det för mig, så 1 timme låter inte otroligt mkt, sen beror det ju på dator och längd på film också men det är tyvärr dom tiderna.

 

Göra över nätter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har konverterat klart en film så blir det bara ljud och helt svart i rutan :S

 

Vilket program använde du? Vad hade du för ursprungsfil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill att det skall gå snabbt kan man använda en Elgato Turbo.264 (en usb-sticka med en grafikaccelerator) till hjälp. Körde en hel säsong av futurama och den konverterade i 80 frames per sekund. Bra fort går det och eftersom stickan gör allt arbete så kan man använda datorn normalt samtidigt. Rekommenderas varmt. Den har svalt alla format jag slängt i den, och resultatet är en ganska schysst kodning. Inget jag skulle använda professionellt (då använder jag visualhub, betalversion av isquint, men större frihet i kodningen (i form av olika filter och med 2-passkodning.) Men det tar en till ännu en ny nivå av krav på kunskaper i digital videobearbetning.

 

Sedan finns FFmpegX, där du kan styra det mesta och få fram vilka format som helst.

 

Lycka till!

 

/Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket program använde du? Vad hade du för ursprungsfil?

 

 

Squared5 tror jag det heter .. Och filen är från början avi ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har brännt in undertext i filmen själv, dom kan trilkas då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med iSquint.

Har aldrig stött på något problem med det programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska lägga över en .avi rulle till min iphone sparar jag först filmen i quicktime pro som en fil.

Sen drar jag den i itunes och trycker "konvertera till ipod/iphone".

Detta tar sjukt lång tid, ca en timme för 700mb.

 

Finns det något snabbare sätt att få över filmerna? det är själva itunes momentet som är jobbigt.

 

Funkar detta till PC också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videora ipod converter har jag använt till windows och det har funkat skapligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...