Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Update carrier settings?" efter uppdaterat iPhone till 2.0


amador

Rekommendera Poster

Jag har en 1G/2G iPhone som jag igår uppdaterade till 2.0-software och sedan låste upp med Pwnage 2.0. Den funkar som den ska men när jag nu ansluter den till datorn kommer det upp en ruta i iTunes som säger: "An update to the carrier settings for your iPhone is available. Would you like to download it now?" Sedan kan jag välja "Cancel" eller "Download and upgrade". Det finns ingen checkbox för "Remind me later" eller "Don't ask me again".

 

Är det någon som vet vad som händer om jag laddar ner det och uppgraderar? Har det något med att visual voicemail för Telia ska funka eftersom telefonen är köpt i USA.

 

Kommer den bli låst till AT&T igen om jag laddar ner det?

post-35247-1216834589_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att installera. Gjorde ingen skillnad vad jag kan se på min iPhone (också 1a gen iPhone köpt från USA pwnad till 2.0).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma "problem" för mig. När jag installerade det på min telefon fick jag ett felmeddelande och nu svarar jag nej varje gång jag synkroniserar telefonen. Dessutom tar säkerhetskopieringen evigheter nu. Så irriterande. Jag har en USA-såld iPhone köpt förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarade precis JA och det gick helt felfritt.

Har dock ingen aning om VAD som uppdaterats - men det är väl "nåt elektroniskt :)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här på ett annat forum:

"iTunes 7.7 and later has the ability to update the carrier specific settings on iPhone with iPhone 2.0 software or later. Carrier settings updates are small files (about 10k) that are downloaded from iTunes to be installed on your iPhone. The carrier settings can include updates to the default APN (how iPhone accesses the carrier's cellular data network), special dialing codes at Settings > Phone > [Carrier] Services, default settings for Stocks, Maps, Weather, and other items."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...