Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia Refill i iPhone - Funkar det?


LasseW

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som vet om det kommer att gå att använda Telia sim-kort i den inköpta telefonen eller om denna är låst till just det abbonemang man väljer att köpa med denna?

 

Ex: Jag köper telefonen med ett Telia 199 Abbonemang, kommer jag kunna sätta i ett Telia Refill och detta funkar också?

 

Jag menar alltså inte att jag ska byta det abbonemang som jag bundit mig till, utan om operatörslåset endast avser operatöern (i detta fall Telia) och att jag förutom att använda det abbonemang jag köpt dessutom kan använda andra SIM:ar med andra former av Telia-abbonemang som vi har i familjen.

 

Tacksam för svar!

 

Mvh /Lasse :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telia refill funkar INTE i iphone...

står det på deras hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde fukna, även om du fortfarande får betala månadsavgift och sånt för abonnemanget.

 

Så har i alla fall varit fallet för låsa telefoner förut, och jag tror inte iPhone är annorlunda. Vad jag vet kan man bara låsa en telefon till ett nät, inte till ett specifik abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telia refill funkar INTE i iphone...

står det på deras hemsida

 

Menas att du inte kan köpa en iPhone med Telia refill, men jag skulle tro att det funkar att byta SIM-kort.

 

Bara att prova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menas att du inte kan köpa en iPhone med Telia refill, men jag skulle tro att det funkar att byta SIM-kort.

 

Bara att prova...

ah, läste lite fel, jag lästa det som att man inte kunda använda, men det var köpa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att jag gärna skulle vilja veta detta INNAN jag köper telefonen... :D

 

Mvh /Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Testa! Säkert många här som vill veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar med Telia refill! Inte att rekommendera dock eftersom det springer iväg snabba datapengar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det springer väl inga datapengar så länge man inte surfar?

 

Mvh/ Lasse

 

Nejdå, eller använder Maps utanför wifi-täckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...