Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nöjda MacBook Air användare


fps

Rekommendera Poster

Vill starta denna tråd eftersom jag tror att MacBook Air är en lite underskattad och ratad dator av många erfarna Mac-användare. Borde finnas många som är oerhört nöjda med sin MBA och som inte upplever några praktiskt problem med den. Skulle inte ni kunna berätta mer - användningsområden och varför ni är nöjda? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att problemet är inte datorn, det är en helt OK dator med tanke på hur liten den är, folk gillar inte priset bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Jag är oerhört nöjd med min Macbook Air. Den passar mig perfekt. Smidigt, lätt, snygg och bra! Jag har aldrig haft problem. Det jag gör med den är webbdesign och bildredigering. Väldigt enkelt grafiskt jobb med Photoshop. Html kodar endast; kör inte flash så jag kan inte svara på hur den funkar med att jobba i flash. Jag mailar, jag surfar och jag skriver framförallt på den. Lättare videoredigering med iMovie brukar jag också göra.

 

Jag har en annan dator också. En MacMini till min TV som jag ibland gör det lite tyngre videoredigeringsjobben på.

 

Den funkar pefekt. Vist blir den seg om man sitter med både Phtoshop och tex Dreamweawer samtidigt en längre tid. Men jag brukar undvika köra tunga programen samtidigt.

 

Blir den varm förlänge segar den till lite men då brukar jag bara säta den i vila ett litet tag och sen köra igång igen då den svalnat. Så var den även med min Macbook som jag hade innan.

 

Jag var supernöjd med både Macbook och Macbook Air och ska jag vara ärlig märker jag ingen skillnad på den Macbook:en jag använde (mellanmodellen innan dom gav den lite mer processor med 2 gigg ram) och min Macbook Air för det användatet jag gör på den.

 

De enda som har för mig varit ett minus var att den inte hade firewire. Annars klarar jag mig fint på det anslutningar som finns på datorn. Använder sällan ens 1 USB men gör det ibland.Dock aldrig fler samtidigt.

 

Har även köpt den externa brännar/läsaren för DVD och CD. Den har jag använt 1 gång.

 

För mig funkar den hur bra som hellst men jag gör heller inget superkrävande på den. Skall man göra tyngre saker och vill ha bärbart är ju en Pro att rekomendera eller en ganska hottad Macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smallville

Den här frågan borde kanske inte vara här men jag chansar.

 

När man installerar program på Macbook Air så kan man ju som bekant använda en dator i närheten som har dvd läsare och sedan trådlöst installera från den, men fungerar det vice versa också. Om jag har en spellista i Itunes på Macbook Air kan jag då bränna ut den trådlöst via den andra datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde ju gå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag har inte Air själv men min äkta hälft har en, och hon gillar den skarpt. Det enda felet hittils är att den inte kan driva DVD-spelaren genom en USB-hubb. Den enda USB-porten hade alltså inte varit ett problem om det varit lite mer krut i den.

 

Det hon gillar mest är så klart formatet. Den försvinner ju nästan i väskan. Hon tycker min MacBook är klumpig och Pismon enorm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med jättenöjd med datorn.

Den passar mina behov perfekt.

 

Har den med på möten och kurser. Lätt att ta med, har allt jag behöver.

Kopplar upp mig trådlöst via Wifi dit jag kommer eller kör trådlöst bredband.

 

Absolut tillräckligt snabb för mina behov: Keynote, Office, Mail mm.

Saknar ingen optisk enhet, räcker med att ha det hemma via min andra mac.

Syncar kalender och adressbok med min iPhone, där jag också har musik så det räcker.

 

För min del kunde den inte vara bättre.

 

// Martin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, otroligt nöjd med min macbook air... den bara funkar o funkar! visst blir den lite varm om man har den i knät men vilka bärbara blir inte det! skönt att slippa de plastiga "PC" bärbara som knakar o låter som en kärnvapen missil!

 

surfar o kör beats i Reason 4, funkar klockrent! lite synd att inte firewire finns!

 

Go and get it :):bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt nöjd med min MB Air. Jag har haft en lång rad Dells tidigare och senast en Sony Vaio TX. Nu har mitt användningsområde för en bärbar dator i och för sig skiftat genom åren (från grafisk design till "kontorsarbete"), men jag tycker Airen är den klart bästa portabla jag haft hittills. Underbar skärm, mycket bra tangentbord och, så klart, ett vettigt OS.

 

Mitt val inför köpet stod mellan MB Air och Vaio TZ. Det tog emot lite att välja Airen pga batteritiden, men jag måste säga att även den är klart godkänd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har haft min Air i 1 vecka nu och har verkligen inget att klaga på.

Jag har en iMac också sedan tidigare och där kör man ju tyngre saker. På Air:en kör jag bara video, foton, musik och webb & mail på den och den flyter på alldeles utmärkt.. är Supernöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Har haft min MacBook Air i ett antal månader och är jättenöjd. Det är en väldigt lätt dator som innehåller allt man behöver och är riktigt snabb tycker jag. Jag pendlar varje vecka fram och tillbaka till Stockholm (från Göteborg) så det är grymt att ha en bra dator med sig på tåget.

 

Jag använder den inte till spel (eftersom jag inte spelar datorspel) men väl till rätt mycket annat såsom webb, e-post, bildbehandling, skriva, se på film, kalender viss videoredigering (inget tungt dock) som bildbibliotek osv.

 

Skärmen är grym och tangentbordet riktigt riktigt bra trots att datorn är så liten. Styrplattan är bra likaså och RAM-minnet tycker jag räcker även om jag brukar ha igång mellan 10 och 20 program samtidigt.

 

Det enda som är lite irriterande är att datorn kan bli lite varm ibland och då går ju fläkten igång och även om den inte låter så väldigt mycket så tycker jag väldigt illa om fläktljud i största allmänhet. Ibland vid riktigt krävande operationer så kan den bli så varm (om man har den på fel ställe) att den stänger av en processorkärna och då blir den direkt seg.

 

Men som sagt, väldans nöjd!

Framför allt med vikten!

 

Jag köpte också DVD-brännaren som man kunde köpa separat men har knappt använt den.

Har också en TimeCapsule som är ett utmärkt tillbehör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Jag provade en Air i en vecka. Det flöt på någorlunda. Men vad som fick mig att inte behålla den var att om jag spelade upp videoklipp i högupplöst format så blev hela datorn jättetrög. Detta händer inte på en vanlig Macbook, så jag utgår från att det är processorn som inte hänger med ... jag hade också problem med att det inte gick att tömma papperskorgen för att datorn sa att en fil i papperskorgen användes, när den bevisligen inte gjorde det (även efter en omstart) men det kan ju också vara en bug i OS X ... i slutändan så valde jag en vanlig Macbook i stället ... funkar jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är nöjd med den fast jag skulle bli med nöjd om det fanns Voodoo Envy 133 till salu :S därför köpte jag air och är nöjd. har ingen användsnings område... alls faktisk... kanske bara ta med och surfa lite det är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Är supernöjd med min MacBook Air. Förstår faktiskt inte ens varför folk klagar och har haft kompisar som sagt det mest absurda som, "du kan inte spela på den datorn, och den klarar inte det och det". Är ingen som skulle vara så dum att man köpte MacBook Air för att få prestanda, det är helt ologiskt. Jag köpte min för att den passar mina behov perfekt. Jag spelar inte, (xbox360) men aldrig datorspel. Kör inte heller några tyngre program, även om Photoshop går alldeles utmärkt att köra på MBA.

 

Använder den mest till att skriva på, enklare bildredigering, musik/film. Att den är så lätt och smidig är helt underbart, känns knappt att ha den i knät, och för mig som reser mycket är det en stor fördel att datorn inte tar upp någon vikt. Att datorn endast har en USB-port är ingenting som stör mig, då jag sällan använder USB-föremål. Om jag möjligtvis skulle vilja ha till exempel mus och extern hårddisk inkopplade samtidigt så använder jag mig av en USB-hub vilket fungerar lätt och smidigt.

 

Att MBA inte har någon optiskt cd-läsare stör mig faktiskt ingenting. Vill jag lägga in någonting så gör jag det från den externa hårddisken. Och att den saknar ethernet uttag är inget problem då det nästan alltid finns trådlösa nätverk omkring mig. Filöverföring såsom filmer och liknande görs också via min externa hårddisk.

 

Tangentbordet är underbart och jag verkligen älskar att det är belyst. Till exempel nu, då jag i skrivande stund sitter i ett mörkt rum.

 

 

Well. Det var lite saker som jag tycker är positivt med MBA. :) Lovar er alla, att om ni köper en, så kommer ni inte att bli besvikna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...