Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia:"iPhone kommer snart upp på sidan"


mralen

Rekommendera Poster

Ska bli spännande och se ifall de kommer att annonsera på förstasidan. Konstigt att de inte gör en större grej av saken. Men det är nog lite statligt tänkande kvar i Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är mycket förvånande att man inte hajpar att man fått iPhone och gör mer av detta? Det vore väl ett ypperligt tillfälle att göra Teliasonera lite hipt och uppskattat. Undrar om det är jänkarna som satt munkavel på?

Surfa in på telia.se via min iPhone nu ger ett par frågetecken eftersom den innhåller så mkt flash-filer. Inte så mkt mer.

Stolpe ut så här i EM-tider ;-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undra vad den kostar att köpa upplåst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att de inte gör en större grej av saken. Men det är nog lite statligt tänkande kvar i Telia.

Eller så går Telia inte på jippon lika lätt som Applefans. Det är en telefon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så går Telia inte på jippon lika lätt som Applefans. Det är en telefon...

 

Var lite mer långsint i ditt tänkande tack, allting tyder på att telia kommer ha ensamrätt på att sälja iPhone i några månader. Och från ett äffärs perspektiv så är det väldigt viktigt att markera det så de vinner massa nya kunder, iom att iPhonen är den mest hypade och heta produkten när det gäller mp3/mobiltelefoner just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så går Telia inte på jippon lika lätt som Applefans. Det är en telefon...

Kanske just därför som gråa och dyra Telia håller på att tappa en massa kunder till de andra operatörerna. Vi lever i en marknadsekonomi där det gäller att synas i mediabruset och locka ny kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli spännande och se ifall de kommer att annonsera på förstasidan. Konstigt att de inte gör en större grej av saken. Men det är nog lite statligt tänkande kvar i Telia.

 

Dom annonserar ju redan på två ställer på förstasidan...

 

post-15211-1213102089.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite grävande hittade jag detta...B)

post-11483-1213107486.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så går Telia inte på jippon lika lätt som Applefans. Det är en telefon...

 

Eller så sover deras marknadsföringsavdelning och inte inser att här gäller det att haka på och smida medan järnet är varmt. När mediaintresset är på topp så är det tjänstefel att inte utnyttja möjligheten till att åka med mer eller mindre gratis. Dessutom kunde ju bolaget tvätta bort lite av den stela image och bild som omgivningen har av företaget. Eller så missar de tåget och förstärker intrycket av att inte vara ett offensivt företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske just därför som gråa och dyra Telia håller på att tappa en massa kunder till de andra operatörerna.

 

Det är nog snarare tvärtom... fler kunder väljer Telia (när det gäller mobilt).. Vet inte vad du grundar dina "teorier" på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog snarare tvärtom... fler kunder väljer Telia (när det gäller mobilt).. Vet inte vad du grundar dina "teorier" på...

 

Jag håller med, jobbar som återförsäljare och Telia ökar faktiskt nytecknande av abonnemang. När det gäller "dyrare" som Hagman säger så undrar jag vilka tariffer han tittat på och jämfört... Sett till förhållande på täckning så måste jag nog säga att Telia slår de flesta på fingrarna. Men bor man i människobyn (Sthlm), Gbg eller Malmö så fugerar ju allt och då har man ju större valmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas väldigt mycket på att telia säljer denna mobil med kontantkort dock tror jag att sannoliheten är 0 procent :S tyvär, undra vad det i sånnafall kommer att kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Lugn bara, det är en hel månad kvar tills den börjar säljas. Telia sparar väl på krutet tills veckorna innan säljsstarten..

Telia är ju ändå en av Sveriges största operatörer, de lockar kunder snabbt med deras tvreklamer och andra marknadsföringsmetoder...

 

Kontantkort känsn ganska osannorligt men däremot tycker jag man borde kunna få köpa telefonen på en gång om man redan har ett Teliaabbonemang eller förlänger sitt nuvarande abbonemang till telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag tycker inte alls de är konstigt att den inte är på sidan än, jag menar den finns ju inte än?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ändå att Telia har varit snabba. AT&T började inte marknadsföra på sin hemsida efter en dag, inte ens när det var under namnet cingular. Sedan tror jag att Telia fortfarande sitter och räknar på priser och bra abonemang. Det ska väl fixas lite med program för visual voicemail osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
En snabb fråga. I den första iPhonen, ingick det SIM-kortsverktyg?

Tror det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...de lockar kunder snabbt med deras tvreklamer och andra marknadsföringsmetoder...

 

Ser fram emot att se Gunnar använda iPhone på TV-reklamen! hehe :skrattaat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten nedräkning ala Apple på sajten skulle kanske

lyfta ögonbrynen ytterligare, ihopkopplat med tv-reklam etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att hypen är så stor "i den normala världen", som den är för oss Mac-nördar. Min uppfattning är att vanligt folk har ganska dålig koll på iPhone.

 

En annan sak, jag tycker kritiken mot Telia varit lite väl hård. Nu är jag ju bara en dum lantis, men hade telefonen knutits till någon annan operatör så hade inte jag köpt den. Telia har bäst täckning (bra att ha när bilen havererar i skogen mellan Sorsele och Slagnäs) och mycket bra service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom annonserar ju redan på två ställer på förstasidan...

Det gjorde de inte när jag skrev mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...