Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Vidarekoppling aktiverad"


Puh

Rekommendera Poster

Jag undrar om några fler har samma problem med att när man ska ringa ett samtal alltid får upp rutan " Vidarekoppling aktiverad", som man då måste klicka "Avfärda" på jämt och ständigt.

 

Jag har funktionen urkopplad i Telefoninställningarna så jag förstår inte riktigt varför detta händer! Telefonen är en 16GB och jag kör 1.1.4. Den är öppnad med ZiPhone.

 

Någon som vem bot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte varför men min e likadan, och alla andra ja känner e oxå samma

behöver inte trycka avfärda, inte större skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En teori - kan det vara så att de kort som använder en annan operatörs nät blir "vidarekopplade"?

Exempelvis HaleBop som ju körs via Telias nät och så vidare...

 

Ah, bara en tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Telia så det kan inte vara problemet... Men tack i alla fall för idén!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får inte jag på min. Jag kör förvisso 1.1.3 fortfarande om det nu har ngn betydelse. Med Telenor företagsabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rastarallare

Använder ni möjligtvis kontantkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till Puh och andra som "Vidarekopplas"

 

Hej

Hade samma problem och fick rådet att göra följande:

 

Lägg till www.sendowski.de/iphone till dina install sources. Sen gå till Tweaks (1.1.4) som är en Categorie under Install och installera ForwardMSGfix 1.1.4. Starta om iPhonen. Klart.

 

Det fungerade utan andra "ingrepp".

 

iAlda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande.

Tack för tipset det fungerade utmärkt. Jag har alltid undrat vad den dialogrutan betyder. Nu slipper man den.

/niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för det tipset. Det fungerade som även niklas noterat utmärkt!

 

Livet är bra skoj och lätt i Apples värld...

 

/ Nalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till Puh och andra som "Vidarekopplas"

 

Hej

Hade samma problem och fick rådet att göra följande:

 

Lägg till www.sendowski.de/iphone till dina install sources. Sen gå till Tweaks (1.1.4) som är en Categorie under Install och installera ForwardMSGfix 1.1.4. Starta om iPhonen. Klart.

 

Det fungerade utan andra "ingrepp".

 

iAlda

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem min Nokia men det stör mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

conformity

Detta är ett fenomen som uppstår på alla telefonmodeller när man kör Telia eller Halebop. Anledningen är att inkommande samtal vidarekopplas till mobilsvar när man ringer. Det är något med Telias växlar som gör att detta syns varje gång, och det är inget de kan åtgärda.

 

Dock inget som gör någon skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till Puh och andra som "Vidarekopplas"

 

Hej

Hade samma problem och fick rådet att göra följande:

 

Lägg till www.sendowski.de/iphone till dina install sources. Sen gå till Tweaks (1.1.4) som är en Categorie under Install och installera ForwardMSGfix 1.1.4. Starta om iPhonen. Klart.

 

Det fungerade utan andra "ingrepp".

 

iAlda

 

 

Men jäkligt irriterande och alltså lätt att avhjälpa enligt ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett fenomen som uppstår på alla telefonmodeller när man kör Telia eller Halebop. Anledningen är att inkommande samtal vidarekopplas till mobilsvar när man ringer. Det är något med Telias växlar som gör att detta syns varje gång, och det är inget de kan åtgärda.

 

Dock inget som gör någon skada.

Jag har Telia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett fenomen som uppstår på alla telefonmodeller när man kör Telia eller Halebop. Anledningen är att inkommande samtal vidarekopplas till mobilsvar när man ringer. Det är något med Telias växlar som gör att detta syns varje gång, och det är inget de kan åtgärda.

 

Dock inget som gör någon skada.

 

Då var jag inte helt ute och cyklade i alla fall ...

 

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Svar till Puh och andra som "Vidarekopplas"

 

Hej

Hade samma problem och fick rådet att göra följande:

 

Lägg till www.sendowski.de/iphone till dina install sources. Sen gå till Tweaks (1.1.4) som är en Categorie under Install och installera ForwardMSGfix 1.1.4. Starta om iPhonen. Klart.

 

Det fungerade utan andra "ingrepp".

 

iAlda

 

Länken funkar inte längre berkar det som nån som vet en annan eller nått. Jag har försökt att göra det manuellt men jag hittar inte com.apple.carrier.plist jag hittar den bara som en länk i /private/var/mobile/Library/Preferences. Den finns inget i /var/root/Library/Preferences.

 

Nån som kan hjälpa mig snälla blir så trött på rutan som kommer upp när jag ringer!! :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken funkar inte längre berkar det som nån som vet en annan eller nått. Jag har försökt att göra det manuellt men jag hittar inte com.apple.carrier.plist jag hittar den bara som en länk i /private/var/mobile/Library/Preferences. Den finns inget i /var/root/Library/Preferences.

 

Nån som kan hjälpa mig snälla blir så trött på rutan som kommer upp när jag ringer!! :nanakudde:

 

 

Problemet är nu fixat! :stjarnsmall: Man fick ändra i en annan fil som hette carrier.plist. Fy fasiken vilket letande det har varit då alla verkar ha gjort det i com.apple.carrier.plist filen som jag med gjorde i 1.1.3 versionen.

 

Jaja det är iaf fixat nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Här kommer svaret hur man får bort rutan "Vidarekoppling aktiverad".

 

Man behöver inte vara inne och ändra om filer och använda program. Det är en bugg vissa av oss råkat ut för.

 

Gör såhär:

 

Gå in på Inställningar --> Telefon --> Vidarekoppling --> Vidarekoppla till --> <hitta på ett telefonnr> (Kontrollera att vidarekoppling då står i On läge) --> Gå tillbaka till "startläge" (första sidan på telefonen). --> Slå nu av vidarekoppling i samma meny.

 

... Ingen mer irriterade ruta som kommer upp. :galetglad:

 

Jag har själv en Iphone 3G köpt i Italien, kör Tele2 på den samt FW 2.2.

Kul att kunna hjälpa till med detta problem. Inget forum verkar har svaret på detta problem.

 

 

/Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer svaret hur man får bort rutan "Vidarekoppling aktiverad".

 

Man behöver inte vara inne och ändra om filer och använda program. Det är en bugg vissa av oss råkat ut för.

 

Gör såhär:

 

Gå in på Inställningar --> Telefon --> Vidarekoppling --> Vidarekoppla till --> <hitta på ett telefonnr> (Kontrollera att vidarekoppling då står i On läge) --> Gå tillbaka till "startläge" (första sidan på telefonen). --> Slå nu av vidarekoppling i samma meny.

 

... Ingen mer irriterade ruta som kommer upp. :galetglad:

 

Jag har själv en Iphone 3G köpt i Italien, kör Tele2 på den samt FW 2.2.

Kul att kunna hjälpa till med detta problem. Inget forum verkar har svaret på detta problem.

 

 

/Fredrik

 

Välkommen hit - du svarar i en ganska gammal tråd med föregångaren till iPhone 3G. Bara som en upplysning om att ditt svar gäller 3G-versionen, inte 2G-versionen som inledde diskussionen.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en iphone 3G, lyckas inte slå på vidarekoppling för att sedan slå av den. Hur blir man av med meddelandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...