Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air och extern skärm/TV


Robban84

Rekommendera Poster

Fungerar det att koppla Macbook air'en till exempel en LCD eller Plasma TV med DVI kabel (har bara en tjockis TV, ska investera i en ny snart)... pallar grafikkortet det, läste någonstans att den bara stödjer upp till 22"! någon som har provat?

 

MVH/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det att koppla Macbook air'en till exempel en LCD eller Plasma TV med DVI kabel (har bara en tjockis TV, ska investera i en ny snart)... pallar grafikkortet det, läste någonstans att den bara stödjer upp till 22"! någon som har provat?

 

MVH/Robban

 

Det är inga problem.

Jag har min kopplad till en 26" (LCD-)TV titt som tätt och det fungerar kanon :ThumbsUp:

Använder micro-dvi - dvi >> dvi - hdmi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright!! ^_^ vad nice, vet inte vart jag läste att den bara kunde mata till 22" men tack för snabbt svar!!!

 

Nu är det bara att ge sig in i TV djungeln... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright!! ^_^ vad nice, vet inte vart jag läste att den bara kunde mata till 22" men tack för snabbt svar!!!

 

Vassego :ThumbsUp: Så här står det på Apples sida förövrigt:

Utökat skrivbord och skärmbildsdubblering: hanterar samtidigt full upplösning på den inbyggda skärmen och upp till 1920 x 1200 bildpunkter på en extern bildskärm, med miljoner färger på båda

Vad jag vet är det de enda begränsningarna ^_^

 

Nu är det bara att ge sig in i TV djungeln... :rolleyes:

 

Japp :ThumbsUp:

För min del blev det en Sony KDL-26B4030K när det blev köpedags för några månader sen.

Jättenöjd med bild och design av framsidan men baksidan ser inget vidare ut med sin gråa plast.

Underligt egentligen att en TV som uppenbarligen ska locka med sin design

inte är fulländad hela vägen runt :rolleyes:

 

Men men... hade köpet gjorts idag skulle det förmodligen bli en LG 37LG6000 Scarlet.

Riktigt snyggt med hålet rakt igenom och den röda baksidan.

Nyansen är verkligen som röd bör och ska vara ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där Scarlet såg ju inte fel ut... DAMN! tackar för tipset! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det där med tum-grejen stämmer inte riktigt. Det är snarare pixlarna man ska hålla ordning på, men eftersom Full HD på en TV är 1920x1080 så är det inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en air kopplad till en 24" och får problem med att processorn blir för varm och stänger av en av kärnorna.

Hela datorn slöas ner. Efter ett tag när värmen gått ner startas den igen och hastigheten stiger.

Har kollat på nätet och det är fler som har samma problem.

 

/Advisor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en air kopplad till en 24" och får problem med att processorn blir för varm och stänger av en av kärnorna.

Hela datorn slöas ner. Efter ett tag när värmen gått ner startas den igen och hastigheten stiger.

Har kollat på nätet och det är fler som har samma problem.

 

/Advisor

 

Hej!

 

Det händer mig någon gång också, fast aldrig när jag har kopplat till en tv.

Då använder jag oftast t.ex. VLC eller QuickTime för att se på något.

 

Om jag däremot går in på YouTube och har många fönster uppe i Firefox händer det att datorn blir för varm.

Jag är ganska säker på att inkopplingen till tv:n inte har något att göra med om/att datorn skulle bli för varm.

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...