Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har ni tips om Laserskrivare


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

som fungerar ihop med Leopard (och gärna 10.4) utan strul..är på gång att ge mig ut i skrivardjungeln och inhandla en skrivare.

Vore bra om finge tips om vilka jag bör titta på.

 

Hade hoppats att senaste MacWorld skulle haft med någon, men det var enbart trådlösa bläckstråleskrivare, och det är jag inte intresserad av. Färg är det minsta jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
som fungerar ihop med Leopard (och gärna 10.4) utan strul..är på gång att ge mig ut i skrivardjungeln och inhandla en skrivare.

Vore bra om finge tips om vilka jag bör titta på.

 

Hade hoppats att senaste MacWorld skulle haft med någon, men det var enbart trådlösa bläckstråleskrivare, och det är jag inte intresserad av. Färg är det minsta jag skriver.

 

Den här är billig och otroligt bra. Inga direkta finesser, men fungerar klockrent med alla operativsystem. En riktig arbetshäst - vi kör många såna här på jobbet som personliga dokumentskrivare och vissa skriver ut i snitt 50 dokument om dagen, dag efter dag, utan protester.

 

Brother HL-2030

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tack äppelbiten, Jo Inet har man allt varit på ett antal ggr.

 

Tittat runt lite, blev sugen på en multifunktionskrivare, och hittade HP M1005, (runt 2000:- ) men de är så jäkla skrymmande, men då slänger jag min Epson CX5400..som är en multiskrivare, scanner vill jag gärna inte vara utan.. även om jag inte scannar dagligen

 

Men då scannern på Epson fungerar, utan färgpatroner, så känns det lite taskigt och slänga den..

En HP P1005 får jag på Siba för 799:- (Inet tar 925:-) och är liten och nätt..

 

post-113-1211043322.jpg

 

Bryderier man skaffar sig..trött på att köpa färgpatroner original till Epson,

(om jag byter alla motsvarar det kostnaden för en HP P1000... :angry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tack iMatte, den är inte heller helt fel, tittat på den med. Samma prisklass

 

Finns i en butik nära mig också ;)

 

post-113-1211044067.jpg

 

Billigare köpa via nätet, men frakten äter väl upp den vinsten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nästan också rekommendera Brother 2030. Har en sådan själv, men jag tycker faktiskt den är lite dyr i drift, tonern går åt rätt snabbt. (den toner som levereras med maskinen är bara halvfull, men även de andra kassetterna tycker jag har gått åt snabbt).

 

Det enda klagomål jag har är att den är ganska dålig på engångsmatning: vill gärna dra in papper och etiketter snett. Går hyfsat med lite träning. Den har inte heller någon funktion för "rak pappersbana" så etikettark och tjockare papper blir lite lätt rullade.

 

Jag ska kolla in den nya Brother 2140 nästa gång det blir aktuellt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack äppelbiten, Jo Inet har man allt varit på ett antal ggr.

 

Tittat runt lite, blev sugen på en multifunktionskrivare, och hittade HP M1005, (runt 2000:- ) men de är så jäkla skrymmande, men då slänger jag min Epson CX5400..som är en multiskrivare, scanner vill jag gärna inte vara utan.. även om jag inte scannar dagligen

 

Men då scannern på Epson fungerar, utan färgpatroner, så känns det lite taskigt och slänga den..

En HP P1005 får jag på Siba för 799:- (Inet tar 925:-) och är liten och nätt..

 

post-113-1211043322.jpg

 

Bryderier man skaffar sig..trött på att köpa färgpatroner original till Epson,

(om jag byter alla motsvarar det kostnaden för en HP P1000... :angry: )

Jag hade sett upp med HP:n. JAg köpte en HP 1020 laserjet på siba i Kungsbacka och den funkade perfekt under 10.4, men när jag uppgraderade till Leo så fanns det inga drivrutiner som fungerade. Det blev att göra en massa fulhack för att den skulle fungera i Leo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tack Ekengren, ska akta mig för den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej, jag är också på jakt efter en skrivare och har kollat på Samsung CLP-300. Jag behöver en skrivare (laser) som är billig i drift, fungerar felfritt i OS X och kan skriva ut i färg. Jag skall närmast uteslutande använda den till att skriva ut dokument från Pages och Numbers till företagets bokföring. Vad tror ni om den? Har ni andra förslag? Kan tänka mig att betala upp till 2000 SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nästan också rekommendera Brother 2030. Har en sådan själv, men jag tycker faktiskt den är lite dyr i drift, tonern går åt rätt snabbt. (den toner som levereras med maskinen är bara halvfull, men även de andra kassetterna tycker jag har gått åt snabbt).

 

Det enda klagomål jag har är att den är ganska dålig på engångsmatning: vill gärna dra in papper och etiketter snett. Går hyfsat med lite träning. Den har inte heller någon funktion för "rak pappersbana" så etikettark och tjockare papper blir lite lätt rullade.

 

Jag ska kolla in den nya Brother 2140 nästa gång det blir aktuellt för mig.

Inga såna problem med min Brother 2040, hur bra som helst! Fick full toner.

Däremot vet jag inget om engångsmatning med etiketter, inte provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra multimaskin med svartvit laser. max 3000inkl. toner.

 

Vad rekommenderas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ändå tråden finns uppe: Skulle vilja ha en laserskrivare med Wifi inbyggt. Finns det och i sådana fall, var finns de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en skrivare (laser) som är billig i drift, fungerar felfritt i OS X och kan skriva ut i färg. Jag skall närmast uteslutande använda den till att skriva ut dokument från Pages och Numbers till företagets bokföring.

 

Varför vill du skriva ut bokföringen i färg? Bara för att det ska se snyggt ut? Tänk på att färg-laser är betydligt dyrare i drift, efter vad jag har läst är det betydligt dyrare även att skriva ut svart-vita dokument på en färglaser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är också på jakt efter en skrivare och har kollat på Samsung CLP-300. Jag behöver en skrivare (laser) som är billig i drift, fungerar felfritt i OS X och kan skriva ut i färg. Jag skall närmast uteslutande använda den till att skriva ut dokument från Pages och Numbers till företagets bokföring. Vad tror ni om den? Har ni andra förslag? Kan tänka mig att betala upp till 2000 SEK.

 

Jag tror det var en sådan farsan köpte - för att den var liten. Men det visade sig ju att måtten som var angivna var utan arkmataren monterad så den blev större än den förra han hade. Jag tror att den fungerar bra däremot (till hans PC).

 

Jag har tyvärr lite dåliga erfarenheter av Samsungskrivare och Mac drivrutiner själv, men min Samsung är äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Brother HL-2030 idag och den var inga problem att få och fungera under mac.

 

799kr på Media Markt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Brother HL-2030 idag och den var inga problem att få och fungera under mac.

 

799kr på Media Markt.

 

Hittade samma som du på NetOnNet, men kostade den kostade bara 748 kr

Det här fanns också, Samsung ML 2010R kostar 779 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade samma som du på NetOnNet, men kostade den kostade bara 748 kr
betalar hellre några kronor extra om jag slipper postorder från just netonnet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betalar hellre några kronor extra om jag slipper postorder från just netonnet.

 

Har själv inte långt till NetOnNet, det var därför jag nämnde det! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade [- Brother 2030 -] på NetOnNet, men kostade den kostade bara 748 kr

 

Jag köpte en ny tonerkassett nyligen för 695 kronor! Billigaste jag kunde hitta, hos JME-data. Då är den kassetten visserligen full, och de nya Brother 2030 levereras med en halvfull toner, men i alla fall.

 

De har verkligen fått till det med 2030-modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nästan också rekommendera Brother 2030. Har en sådan själv, men jag tycker faktiskt den är lite dyr i drift, tonern går åt rätt snabbt. (den toner som levereras med maskinen är bara halvfull, men även de andra kassetterna tycker jag har gått åt snabbt).

 

Det enda klagomål jag har är att den är ganska dålig på engångsmatning: vill gärna dra in papper och etiketter snett. Går hyfsat med lite träning. Den har inte heller någon funktion för "rak pappersbana" så etikettark och tjockare papper blir lite lätt rullade.

 

Jag ska kolla in den nya Brother 2140 nästa gång det blir aktuellt för mig.

 

 

Jag har använt min 2030 i snart 2 år, har skrivit ut drygt 2000 sidor.. Har aldrig bytt toner (fick med full), måste säga att den är absolut den bästa skrivaren jag haft. 10 000 sidor kvar enligt statusverktyget.

 

Hade dock lite problem ett tag bara då den är kopplad till min Win-server som sedan delar ut den i nätverket. Alla Win-burkar i nätet har kunnat använda skrivaren utan några problem, så även 10.4-mackar. Men med 10.5 fick jag lite bekymmer som löstes genom att leta upp några gamla drivrutiner och installera på 10.5-burken.

 

post-18099-1212851901.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en Brother 2030 och har haft den i cirka ett år och den har funkat klockrent. Inga problem med olika OS och jag har inte behövt byte toner eller ngt annat för den delen. Rekommenderas varmt !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som fungerar ihop med Leopard (och gärna 10.4) utan strul..är på gång att ge mig ut i skrivardjungeln och inhandla en skrivare.

Vore bra om finge tips om vilka jag bör titta på.

 

Hade hoppats att senaste MacWorld skulle haft med någon, men det var enbart trådlösa bläckstråleskrivare, och det är jag inte intresserad av. Färg är det minsta jag skriver.

 

 

 

Varför inte en färglaser på IT-Power ? 1900:- är väl som hittat ?

 

http://www.itpower.se/product_details.php?products_id=1958

 

PS jag är nöjd med min Samsung , men jag kör en 4400 med G3 på 500 mhz nu , och hitills inget krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir fortfarande lite impad varje gång jag skriver ut för att min Lexmark E120n är så grymt snabb. Inte den nyaste skrivaren men den säljs fortfarande i alla fall. :)

http://www.lexmark.se/uncomplicate/product..._sv_0_1,00.html

 

För mig var svartvitt rätt eftersom jag bara skriver ut när jag verkligen måste (enstaka brev och anteckningar).

Hög prioritet att ha en skrivare som tar minimalt med plats och går att ansluta med en lång patch-kabel - skrivare är generellt sett väldigt fula så de ska gömmas undan. De flesta borde istället välja en enkel färglaser skulle jag säga, bildkvaliteten är fortfarande usel jämfört med fotoskrivare men funkar om man då och då skriver ut någon enstaka bild. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...