Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koda HTML


GrovsSnus01

Rekommendera Poster

GrovsSnus01

Hej.

 

Jag har precis köpt en ny Macbook och kör då MacOSX.

När jag ska koda hemsidor i html och asp och sen försöker öppna dem i mozilla. både från datorn och när jag laddat upp filen index.html på nätet så vägrar mozilla att visa det som en html fil. Den visar bara koden som står skriven och tolkar inte koden till en hemsida. Hoppas ni förstår min beskrivning av mitt problem och kan hjälpa mig på något sätt...

 

Föressten nån som har något bra tips på en html editor på mac?

Tack för hjälpen!

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Hej.

 

Jag har precis köpt en ny Macbook och kör då MacOSX.

När jag ska koda hemsidor i html och asp och sen försöker öppna dem i mozilla. både från datorn och när jag laddat upp filen index.html på nätet så vägrar mozilla att visa det som en html fil. Den visar bara koden som står skriven och tolkar inte koden till en hemsida. Hoppas ni förstår min beskrivning av mitt problem och kan hjälpa mig på något sätt...

 

Föressten nån som har något bra tips på en html editor på mac?

Tack för hjälpen!

Jonas

 

Välkommen till forumet!

Det låter som om du sparat html-sidorna som något annat än ren text, tex som rtf. Vad har du använt för program för kodningen?

I vilket fall finns det många riktigt bra och gratis kodningsprogram. Min favorit är Smultron - gratis och ruggigt bra. Annars finns Coda som är några snäpp bättre, om man är beredd att betala några hundringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GrovsSnus01

Tack för svaret.

 

Jag tror nu att det var pogrammet det var fel på för jag sparade filen som html.

Testade smultron och nu funkar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nvu är ett tips. Open Source och det finns en mac-version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...