Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exportera Keynote-fil till Quicktime


Agnes

Rekommendera Poster

Jag har gjort ett bildspel i Keynote med ljud som talats in för varje bild. Några bilder har jag gått tillbaka till och ändrat talet på (och alla efterföljande).

 

I Keynote ser allt jättebra ut vid uppspelning, den rätta versionen och synkat ljud.

 

Men när jag exporterar filen till Quicktime så följer alla versioner med, d v s först bilden med felaktigt tal plus några bilder därefter. Sen går det tillbaka igen och kör den rättade bilden och följande bilder.

 

Det borde väl finnas något sätt att rätta till detta? :fundersam:

 

Keynote 08 4.0.3 och QT 7.4.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du skulle kanske ta bort de bilder du inte vill ha med i QuickTime... Gör du t ex 10 bilder och sedan vill ändra i ngn så skapas ingen nu - om du inte duplicerar en så klart -! Titta i "översikten" så ser du exakt hur många bilder du har, markera den/de bilder du vill kasta och kör "Äpple + backtangenten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kanske ta bort de bilder du inte vill ha med i QuickTime... Gör du t ex 10 bilder och sedan vill ändra i ngn så skapas ingen nu - om du inte duplicerar en så klart -! Titta i "översikten" så ser du exakt hur många bilder du har, markera den/de bilder du vill kasta och kör "Äpple + backtangenten!

Nu har jag ordnat på annat sätt med just detta projekt men jag vill gärna komma tillrätta med det här i alla fall.

Kruxet är att man inte ser några dubletter i vare sig översikten Light Table eller bland thumbnailarna under Slides och jag har inte medvetet duplicerat någon bild, bara ändrat ljudet enl. manualen:

post-2533-1210771476_thumb.gif

 

Antalet bilder överensstämmer med antalet bilder som ingår i spelet. Fast uppenbarligen måste det finnas dubletter eftersom man får med dem vid exporten till QT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...