Sternis Postad 18 mars, 2008 Share Postad 18 mars, 2008 Läste nyligen att regissörerna Claes Eriksson och Vilgot Sjöman vann i en rättstvist mot TV4. Tvistens anledning: TV4 bröt filmen Hajen som visste för mycket (för övrigt underbar film) för reklam: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2077833.ab Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 18 mars, 2008 Share Postad 18 mars, 2008 Mycket bra! Reklam mellan program, eller i naturliga pauser i studioprogram är ok i en reklamkanal. Avbrott mitt i andra saker är inte ok! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
adzer Postad 18 mars, 2008 Share Postad 18 mars, 2008 Helt rätt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sternis Postad 18 mars, 2008 Författare Share Postad 18 mars, 2008 Visserligen kan det vara bra med reklampauser, typ om man vill gå på toa eller hämta mer chips eller så. Som tur är finns det dock en lösning på detta som inte involverar reklampauser: Stop TV, pause live-sänd TV. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 18 mars, 2008 Share Postad 18 mars, 2008 Visserligen kan det vara bra med reklampauser, typ om man vill gå på toa eller hämta mer chips eller så. Nej, nej, nej. Det är STOR skillnad på paus när man själv vill och påtvingade reklampauser. Särskilt där ljudet är mycket starkare under reklamen än under filmen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sternis Postad 18 mars, 2008 Författare Share Postad 18 mars, 2008 Alltså, självklart är det ju jobbigt med reklampauser, men jag ville lyfta fram någonting som faktiskt KAN vara bra med dom. Dock är det i princip det enda som kan lyftas fram. Förutom det där med TV-licensen... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zoomet Postad 18 mars, 2008 Share Postad 18 mars, 2008 Klart är det tråkigt med reklamavbrott men hur ska bolagen annars finansiera sig? Ska vi betala ännu mer för kanaler vi får igenom t.ex kabeltv? Eller >10 minuters avbrott i icke kulturella program som inte tar skada? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 18 mars, 2008 Share Postad 18 mars, 2008 Klart är det tråkigt med reklamavbrott men hur ska bolagen annars finansiera sig? Ska vi betala ännu mer för kanaler vi får igenom t.ex kabeltv? Eller >10 minuters avbrott i icke kulturella program som inte tar skada? Effekten blir bara att de filmer där konstnärerna inte tillåter reklam inte kommer visas i reklamkanaler. Scherman på TV4 sa nyss att de redan anpassat sig till de tidigare domsluten och bara köper in filmer där filmbolaget tagit med detta i beräkningarna. Så effekten kanske inte blir den som målsägarna tänkt sig: Deras filmer kommer visas mindre, vilket väl inte är vad en filmskapare vill? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.