Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Nu är apple här"


kajsavarg

Rekommendera Poster

I telenorbutiken på Avenyn (Göteborg) hänger det en pratbubbla med texten "Nu är Apple här!". Någon som vet vad de menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snacka med Tele 2 igår angående gprs/EDGE inställningar till Iphone.

Dom sa att det inte fanns ännu men kommer släppas snart.

 

Betyder det att Tele 2 får Iphone eller var det bara ännu en idiot som inte vet vad han prata om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telenor säljer ipods och macar i sina butiker sen några månader tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telenor säljer ipods och macar i sina butiker sen några månader tillbaka

 

glädjedödare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh.. Hoppades ju på att telenor fick fånen... De har endel bra abbonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh.. Hoppades ju på att telenor fick fånen... De har endel bra abbonnemang.
I norrköping har de prata sig varma för de i snart 3veckor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar Telenor och hoppas därför att vilket företag som helst får iPhone förutom dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telenor sa från början att de skulle ha iphone redan i november så de är duktiga på att prata skit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore jäkligt skönt om nån operatör gick ut och berättade vem som får den.

Så man slipper alla spekulationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

telenor sa från början att de skulle ha iphone redan i november så de är duktiga på att prata skit
jo, det kom jag med fram till. De ville sälja på mig någon LG-skit som jag kunde ha som telefon inna n de skulle få iphone, enligt egen utsago.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore jäkligt skönt om nån operatör gick ut och berättade vem som får den.

Så man slipper alla spekulationer.

 

Pratade med en 3 försäljare... Oj vad fel hon hade, iPhone släpptes inte alls i början av mars, till 3!! =P

 

Fattar inte hur dmo vågar ljuga om sånt, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det kom jag med fram till. De ville sälja på mig någon LG-skit som jag kunde ha som telefon inna n de skulle få iphone, enligt egen utsago.

 

jag har varit sjukt nära att köpa LGs VIEWTY med hsdpa, 5mp kamera, touchscreen etc etc. men sen inser jag att webbläsaren är grymt mycket sämre, kalendern är sämre, mailprogrammet är sämre, sync med mac fungerar inte alls...så egentligen vill jag ha en bättre iphone bara !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lika enkelt att försöka ta det lite lugnt och vänta tills det kommer något officiellt? Överallt läser man en massa rykten om att den ska komma på det eller det datumet och till den eller den operatören. Det lär väl ge sig snart ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snacka med Tele 2 igår angående gprs/EDGE inställningar till Iphone.

Dom sa att det inte fanns ännu men kommer släppas snart.

 

Betyder det att Tele 2 får Iphone eller var det bara ännu en idiot som inte vet vad han prata om!

Nej. Det betyder bara att de vill göra göra det enklare för de kunder som har iPhone att mata in rätt inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under avdelningen spekulationer kan väl i alla fall så mycket sägas att i Apples affärsmodell ingår "flatrate" och iTunes när det gäller iPhone och utan Edge ter sig i alla fall de funktionerna (iTunes) som rätt meningslös. Alltså - ska du handla musik och tanka ned den så blir det olidligt långsamt med GPRS och då iPhone saknar 3G så återstår Edge. Därmed återstår också bara en enda leverantör - Telia.

 

Sen om det blir så återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Usch, jag stämmer in kören över Telenorhatare.

 

 

inte för att jag är så förtjust i iPhone heller, fräck pryl....typ men ändå finner jag den inte intressant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Usch, jag stämmer in kören över Telenorhatare.

 

 

inte för att jag är så förtjust i iPhone heller, fräck pryl....typ men ändå finner jag den inte intressant

 

 

Telenor är ju inte roliga på en punkt.

 

iPhone kommer inte vara intressant förränns den förses med 3G tyvärr.

Förstår inte varför man gör en sån avancerad gsm i huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor är ju inte roliga på en punkt.

 

iPhone kommer inte vara intressant förränns den förses med 3G tyvärr.

Förstår inte varför man gör en sån avancerad gsm i huvudtaget.

 

 

Missat de senaste veckorna om all 3G-info+iPhone? Visserligen inte bekräftat, men snart svårt att avskriva det som enbart rykten. Själv skiter jag fullständigt i 3G. Har varit kund hos 3 sedan de började operera i Sverige, har använt 3G-tjänster typ 10 ggr under alla de åren. Men allt är ju beroende på individen och ens behov.

 

Jag får i alla fall för mig att folk i hälften av fallen mest tjatar om 3G för att det är det senaste och då måste man ha det, oavsett om man har behov av/använder det eller inte. Allt utan 3G är per automatik skit.

 

Det tankesättet tycker jag mig se i alla lanseringar av tekniska produkter. Är det inte vassast för tillfället är det inget att ha. Att låta behovet styra det tekniska valet verkar inte vara särskilt aktuellt än så länge.

 

Nu säger jag inte att alla beter sig så här, men det känns som ett vanligt förhållningssätt till teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att vi kommer att få en 2.5G variant här.

Vi kommer antagligen att få en 3G fåne.

 

Gammal teknik kommer inte generera till en Flipp, det hoppas jag att Apple förstår.

och Telias Edge är inte mycket att hurra för heller. Segt går det och långa svarstider med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...