Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför fungerar ej dubbelsidig utskrift?


Only Mac

Rekommendera Poster

Hello

 

Någon som har ett svar på detta? Jag har letat i hjälpen men hittar inget, kollat lite hos apple.se/support men inte hittat något där häller.

 

Jag har leopard och funktionen dubbelsidig utskrift finns men kan ej användas. Min skrivare kan skriva ut dubbelsidigt.

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för skrivare? Jag gissar att det skiljer för olika drivrutiner.

Det bör finnas bland inställningarna när du väljer att skriva ut – är du säker att du har rätt drivrutiner installerade?

 

Jag gör iaf så här:

post-20407-1203856672.png

för HP OfficeJet Pro K5400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har installerat några speciella drivrutiner för skrivaren utan bara pluggat i den i datorn så är ett hett tips att kika förbi tillverkarens hemsida för drivare som är mer anpassade till din skrivare. Förhoppningsvis funkar det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du kan i skrivarinställningarna behöva ange skrivarens egenskaper, till exempel mängd minne och ifall den har en duplexenhet eller inte. Den kommunikationen är sällan automatisk och då står alla inställningar på "minsta modellen" så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blev en dubbel post. någon moderator kan ju radera den ovan.

 

i leopard så klickar man på trekanten till höger vid skirvarens namn när print fönster kommer upp (cmd + P) för man kan nämligen välja om man ska ha en begränsad vy eller en avancerad.

 

lite förvirrande brukar det finnas två ställen för dubbelsidig utskrift och den ena fungerar ibland inte. för den valda skrivaren bukar det dyka upp en tilläggs meny med saker den specefikt kan göra. (skriva på CD, dubbelsidig utskrift mm.) det är där du ska välja. dubelsidig utskrift heter duplex printing and margin på min menylista.

 

vet som inte vad du har för skrivare men på min canon ip 4200 så väljer man duplex printing i rull menyn längst ner. och klickar i rutan för dubbelsidig utskrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...