Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad tycker ni om det svarta tangentbordet


jarp

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har enda sedan den lanserades undrat varför apple väljer att sälja air med svart tangentbord. Och jag har verkligen försökt att förstå detta men jag tycker att det drar ner hela datorns design. Visst den påminner då mer om gamla tider. Men också om en billig PC kopia.

 

Men vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Har enda sedan den lanserades undrat varför apple väljer att sälja air med svart tangentbord. Och jag har verkligen försökt att förstå detta men jag tycker att det drar ner hela datorns design. Visst den påminner då mer om gamla tider. Men också om en billig PC kopia.

 

Men vad tycker ni?

 

Me has got precis samma åsikt som du! Hoppas verkligen inte nya MBPn får samma tangentbord! Drar verkligen verkligen ner på designen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Westergren

Jag tycker det är helt ok designmässigt, och sen hur skönt det är att skriva på går ju inte att beskriva...de har verkligen lyckats med det i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte att svart från början var en märkligt val av Apple men nu när jag ser den i verkligheten är det inget jag stör mig på. Det är helt klart att silver hade vart snyggare som på MBP.

Tangentbordet är iaf hur skönt som helst att använda men det hade det väl varit med silvriga tangenter oxå.... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot det svarta. Jag skulle heller inte ha något emot att det var silver heller.

För mig spelar det ingen roll vilken färg den nya MBP får på sitt tangentbord, bara att det får det nya tangentbordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det ser bättre ut om tangentbordet har samma färg som resten av datorn, dock har jag ju inte sett Air i verkligheten så det är ju lite svårt att uttala sig om vad man tycker om den designen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med, har inte sett på riktit, men har varit lite tvekandes till tangentfägvalet sen jag såg den. Men de e i linje med nya apple looken har jag fått för mig, först imacen med svarta ramen, o nu denna. Iphonen e oxå i samma stil-familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBPns tangentbord tycker jag inte alls är snyggt, då är Airens bättre men det hade sett 100 gånger finare ut om den haft vita tangenter, precis som de nya externa tangentborden har. Silver och vitt passar riktigt bra ihop. Endast silver känns 90-tal och inte snyggt alls. Tycker jag då iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MBA och tycker att den ar skitsnygg... Nu funkar tangentbords belysningen, pa min MBP med silver tangentbord blev det bara samre nar belysningen gick igang, bokstaverna ficka samma farg som resten av knappen i vissa forhallanden.

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar färgen klart bättre än på min MB White. :)

 

Däremot så skulle jag vilja se mer av kontakter och tillbehör i svart istället för "MB-vitt", så att det matchar MBA. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att tangentbordet är en av de sakerna jag tycker bäst om med min air.

Med eller utan bakgrundsbelysning - det är alltid tydligt (om man nu tittar på tangenterna. Eftersom jag ofta datar i sängen på kvällen var det inga problem med min förra pc, utom när man skall skriva in sina krångliga lösenord som man är för paranoid för att spara i webbläsaren...)

 

Så detta är snyggt, bra, lättskrivet, bekvämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att tangentbordet är en av de sakerna jag tycker bäst om med min air.

Med eller utan bakgrundsbelysning - det är alltid tydligt (om man nu tittar på tangenterna. Eftersom jag ofta datar i sängen på kvällen var det inga problem med min förra pc, utom när man skall skriva in sina krångliga lösenord som man är för paranoid för att spara i webbläsaren...)

 

Så detta är snyggt, bra, lättskrivet, bekvämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Håkan Walther

Jag har en MacBook Pro, och det enda jag stör mig på är tangentbordet, som dels är svårt att skriva på (trycker ofta på fel bokstav när jag ska skriva någorlunda snabbt) eftersom tangenterna är "hoptryckta" (speciellt Return-tangenten), och dels hade jag gärna sett tangentbordet i någon annan färg än silver. Jag hade en vanlig MacBook innan jag uppgraderade till Pro och jag saknar verkligen det tangentbordet. Så nästa generation Pro får gärna ha samma tangentbord som Air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MacBook Pro, och det enda jag stör mig på är tangentbordet, som dels är svårt att skriva på (trycker ofta på fel bokstav när jag ska skriva någorlunda snabbt) eftersom tangenterna är "hoptryckta" (speciellt Return-tangenten), och dels hade jag gärna sett tangentbordet i någon annan färg än silver. Jag hade en vanlig MacBook innan jag uppgraderade till Pro och jag saknar verkligen det tangentbordet. Så nästa generation Pro får gärna ha samma tangentbord som Air.

nästan allt handlar om vana. jag kunde inte skriva på mitt MBP tangentbord i början men nu kan jag inte skriva på något annat.. mitt gamla tangentbord till min stationära PC, som då var det behagligaste jag någonsin skrivit på, tänker jag aldrig röra igen. man vänjer sig med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Tycker faktiskt det svarta tangentbordet är riktigt snyggt. Visst, hade varit kul om man hade valmöjligheten mellan svarta och silvriga tangenter, men är ändå nöjd som det är nu. Gillar designen på MBA för övrigt, framför allt att den är i silver, då min svarta MacBook visar exakt vart man haft sina fingrar, vilket inte är så attraktivt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...