Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då äger jag också en Mac.


Roobarb

Rekommendera Poster

Fick tag på en två veckor gammal oöppnad Macbook 2,2GHz Santa Rosa för 7500:- med kvitto och garanti. Det är fan ett kap.

 

Det är den vita modellen.

Jag googlade lite på macbook + crack, är det ngt jag behöver oroa mig över? Har sett skräckexempel på spruckna chassin på just macbooken.

 

Öppnandet av lådan görs imorgon! Nu ska jag sova!

 

Hej svejs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Var bara rädd om den. Polykarbonat spricker inte utan vidare. Men ytan är rätt så känslig för repor, så vill du undvika det finns det höljen som skyddar, eller varför inte en datorväska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna imorgon??? HUR kan du vänta så länge? :o

 

(Hm, förresten är det ju imorgon nu, klockan passerade just midnatt... :whistling: )

 

Edit: Grattis och välkommen förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte slagit på den, ska göra det nu. Undrar bara om det finns följande program till OS X: Vlc media player (Detta har jag hört skall existera), Utorrent och någon form av program motsvarande Winrar som kan packa upp rarfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla.

 

När ni inte använder datorerna, stänger ni bara locket på dom då? Och öppnar sedan när ni ska arbeta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på. Om den skall transporteras så stänger jag av den, även om den brukar tåla en del. Har jag den hemma håller jag oftast på att ladda ner grejer, varför jag inte ville sätta datorn i vila, men annars, ja.

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte slagit på den, ska göra det nu.

 

Du slår väl inte på din dator? :chockadskeptisk:

Inte smart alls :utskallning:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker att fläkten går mer eller mindre konstant. När jag laddade ner uppdateringarna så gick den verkligen på högvarv. Ska det vara såhär? Edit: Nu börjar den varva upp igen

Edit igen: Nu är den tyst, efter att indexeringen blev klar. Hoppas den förblir så.

 

F.ö. sjukt nöjd med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till Macen.

 

Hoppas bara att det inte är tegelsten i lådan.

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker att fläkten går mer eller mindre konstant. När jag laddade ner uppdateringarna så gick den verkligen på högvarv. Ska det vara såhär? Edit: Nu börjar den varva upp igen

Edit igen: Nu är den tyst, efter att indexeringen blev klar. Hoppas den förblir så.

 

F.ö. sjukt nöjd med den.

 

Nu vet jag inte om personen detta har installerat om den, men när jag fick hem min MB av apple, så gick också fläkten på högvarv för ingenting.. Jag installerade om Leopard (rekommenderat) och sedan hörde man aldrig fläkten igen, förutom när jag spelar då.. Men annars inga ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om personen detta har installerat om den, men när jag fick hem min MB av apple, så gick också fläkten på högvarv för ingenting.. Jag installerade om Leopard (rekommenderat) och sedan hörde man aldrig fläkten igen, förutom när jag spelar då.. Men annars inga ^^

Det är spotlight-indexeringen som går igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt den en liten stund.. Har några småfrågor, hur deletar man grejer? Vad är kortkommandot?

Skärmens betraktningsvinklar är heller inte hundra. Synd att man inte kan kolla lite mer ovanför, man måste i princip kolla rakt in mot skärmen.

 

Älskar Front Row.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta filer till papperskorgen: Cmd + baksteg eller vad man kallar den. Cmd är den med äpplet på och den andra är den som man suddar med i ord och liknande.

 

Här finns för övrigt en lista med alla komandon. Lista med kortkommandon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit va allt är ovant. Hur förstorar jag fönster? Hur har jag flera Safarifönster uppe? Hur ändrar jag bakgrundsbild?

 

Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit va allt är ovant. Hur förstorar jag fönster? Hur har jag flera Safarifönster uppe? Hur ändrar jag bakgrundsbild?

 

Skulle behöva en "How to use Mac OS X tutorial" film!

Btw hur fixar man MSN messenger till Mac? Finns inte eller? Vilket alternativ använder man?

Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Bakgrundsbild: Hårddisk-->Program-->systeminställningar -->Skrivbord och skärmsläckare

 

flera fönster:

 

post-10381-1200935557_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, mycket nöje med din mac;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips är att söka runt på forumet så hittar du nog svar på de flesta av dina frågor nu när du är ny med mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Front Row startar ofta inte. Jag håller inne menu knappen men ändå händer inte ett skvatt. Jag kan lägga datorn i vila dock, så verkar inte vara ngt problem med själva kontrollen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag boot camp? Haha. Hittar inte Applications/Utilities mappen. Må va annat på svenska men hittar inte den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag boot camp? Haha. Hittar inte Applications/Utilities mappen. Må va annat på svenska men hittar inte den!

Verktygsprogram heter den på svenska :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...