Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bestulen Mac


JoZZo

Rekommendera Poster

Hej! Eftersom jag är nyligen Macanvändare så har jag problem. Jag har införskaffat en Macbook som blev bestulen för antal dagar sedan. 2 dagar efter kommer kompisen och berättar att han nyligen köpt en mac. Problemet är det, att den ser exakt ut som min, repig osv, fast svartmålad ( jag vet att det även säljs svarta modeller). Jag gjorde en polisanmälan och jag vill på något sätt se efter om den Macbooken är min bestulna.

 

Finns det något jag kan göra för att se om Macen tillhör mig? Dvs. Sitter det något modellnummer på den, eller finns det något program man kan använda för att se modellnummret. Snälla jag behöver hjälp. Är fruktansvärt ledsen och besviken på samma gång. Kom gärna med lösningar hur jag ska lösa denna situation..

 

Tusen tack mac användare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in under menyraden, uppe till vänster klickar du på äpplet

klicka på om denna mac och sedan på mera info

markera första raden och där finner du serienummer

 

Varför är den målad?

Det är inget jag tror att en Mac ägare tar till sig i första läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt om det skulle vara så att din "kompis" fått tag i din stulna dator, lite märkligt på samma gång. Följ instruktionerna som "friend" gett dig och stäm av med serienumret på kartongen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen anning. men jag ser att den är målad.. Inte av mig utan av ngn annan.. Tusen tack för svaret. Finns det andra lösningar oxo?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart har du köpt den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appels hemsida. Har det någon betydelse?

 

du kan ringa apple och ge dem följande serie nummer och säga ditt namn så säger dem till dig om det är din dator eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Serienumret sitter under batteriet.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303720

 

Som redan påpekats:

Står på lådan du köpte den i och finns hos Apple ifall du köpt den direkt av dem.

 

Du hade väl backup av alla dina filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...