Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Före detta Pepsi-vd ny i Apples styrelse


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Före detta Pepsi-vd ny i Apples styrelse

 

Apple meddelade i dag att företaget värvat en sjunde styrelsemedlem: James A. (Jim) Lawrence, vice vd och finansiell chef (CFO) på General Mills. Lawrence har tidigare varit vice-vd på Northwest Airlines och vd för Pepsi i Asien, Mellanöstern och Afrika. Att ha varit chef på Pepsi verkar vara en bra merit om man vill få ett bra jobb på Apple… John Sculley, som först anställdes som vd för Apple av Steve Jobs och sedan drev ut densamme ur företaget, kom som bekant från Pepsi.

 

– Med sin stora internationella och finansiella erfarenhet kommer Jim att bli en bra förstärkning till vår styrelse, säger Apples vd Steve Jobs i en pressrelease.

 

Även Lawrence verkar nöjd med sitt nya uppdrag:

 

– Apple är helt klart det mest innovativa företaget i branschen, säger Lawrence i samma pressrelease. Min familj och jag är Macanvändare sedan många år så jag ser verkligen fram emot att arbeta med så talangfulla människor, fortsätter han.

 

Apples pressrelease.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på alla produkter som kom fram när den förre pepsigubben blev utkastad kan jag inte vänta tills det sker igen....

(lurig smiley...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Jag tror det sitter i drickat och inte i visitkortet..... (å inga smileys funkar än!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu grabbar är de snart dags och se keynote :) Pepsi Twist och en påse bilar :)

Är det redan tisdag hos dig?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu grabbar är de snart dags och se keynote :) Pepsi Twist och en påse bilar :)

Är det redan tisdag hos dig?!?

Ja ;) Kan han inte ha två stycken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...