Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook, arbetställning.


boevil

Rekommendera Poster

Inte ens med drulleförsäkring ?

Jo men då är det nog billigare att köpa den själv, för självrisken är väll på 1500 och en ny hdd kostar runt 600 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men då är det nog billigare att köpa den själv, för självrisken är väll på 1500 och en ny hdd kostar runt 600 tror jag.

 

Nja, det finns ingen drulleförsäkring som täcker om man medvetet har sönder saker. Vore så skulle jag genast kasta mitt köksbord på min teve. Nytt köksbord och teve för en självrisk på 1500:-, det är ju en självrisk per olyckshändelse. Kanske skall lägga på lite andra prylar också som jag inte använder längre. Om jag ställer teven på soffan, därpå fåtöljerna, gamla skrivaren och lite annat junk inkl köksstolarna, och på toppen en gammal full bensindunk med avtaget lock och på topp ett tänt stearinljus. Sen slänger jag på köksbordet. Tack vare brand- och rökskadorna borde jag väl också få lägenheten totalrenoverad? Och allt detta till en kostnad av 1500:-

Hur mycket kan jag tjäna på det, efter avdrag av självrisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar man ju.... av alla kloka ord som har dryftats i denna tråd. :utskallning: Hur känslig är eg hårddisken- är det någon risk att den pajar om man böjer sig fram för att ta en kaka, med datorn i knät, precis som den börjar skriva till hårddisken ? :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar man ju.... av alla kloka ord som har dryftats i denna tråd. :utskallning: Hur känslig är eg hårddisken- är det någon risk att den pajar om man böjer sig fram för att ta en kaka, med datorn i knät, precis som den börjar skriva till hårddisken ? :stjarnsmall:

 

Med drulleförsäkring så ...

Nej, det är stötar och vibrationer som man skall passa sig för. Glider den ur knät så skall sudden motion ta över, men jag kan inte tänka mig att den täcker in alla situationer, landar Macen på ett hörn blir nog uppbromsningen sådan att kanske både hölje och innandöme kan skadas.

Att lägga den ofjädrat på bilens instrumentbräda tror inte är nyttigt för rörliga delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar man ju.... av alla kloka ord som har dryftats i denna tråd. :utskallning: Hur känslig är eg hårddisken- är det någon risk att den pajar om man böjer sig fram för att ta en kaka, med datorn i knät, precis som den börjar skriva till hårddisken ? :stjarnsmall:

Knappast, har själv stor erfarenhet av just sträckande efter kakor med Macbooken i knäet :totaltgalen:

 

Inget att oroa sig för med andra ord, känner den av för stora fall så stänger den av sig själv så, men det är kanske onödigt att skaka datorn allt vad man kan medan man defragmenterar disken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sudden motion sensorn känner av fritt fall och sånt, men den ser bara till att parkera läsarmen på disken, resten av går ju liksom fortfarande sönder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jösses, en MacBook får ju inga märkbara skador om man typ tappar den i golvet eller tappar något stort och tungt på den. Och så var det ju det där med vätskor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...