Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Mac Pro


advisor

Rekommendera Poster

På vad sätt är att man koppla dit 8 skärmar relevant? vem kommer gör det? du eller?

 

Den där otrevliga kommentaren tyckte jag kändes lite irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vad sätt är att man koppla dit 8 skärmar relevant? vem kommer gör det? du eller?

Poängen var, som du tydligen missade, var att priset kan variera astronomiskt mycket beroende på vad du vill ha med Apples mest kraftfulla dator. Man kan möjligtvis också tolka det som att möjligheterna med den är väldigt stor.

 

Om man var miljonär.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vad sätt är att man koppla dit 8 skärmar relevant? vem kommer gör det? du eller?

Hade jag haft råd hade jag gjort det lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför haka upp sig på antalet skärmar. Det visar ju bara vilken kraft datorn har och att man kan nyttja den på annat sätt om så önskas. T.ex kan man ha två eller flera grafikkort till en skärm för att de ska räkna ut varannan bildruta och på så vis få upp hastigheten vid t.ex.3D. Eller så låter man datorn stå på över natten och rendera film och då vill man ha hur mycket kraft som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vad sätt är att man koppla dit 8 skärmar relevant? vem kommer gör det? du eller?

 

Jag begränsas just nu av att jag "bara" har kapacitet att driva 2 skärmar, när jag skulle vilja köra 3-4. 8 st är kanske att ta i, men jobbar man med 3D, bild eller video m.m. kan jag definitivt se användningsområden.

 

Överflödig datorkraft har väl alltid kunnat hävdas (extra processor/kärnor m.m.) av vissa, men för andra kan det vara en välkommen förbättring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva vitsen med MacPro är att den går att bygga lite som vill för att den ska kunna passa alla, även om de har lite mera ovanliga behov. För företagsanvändande så kan man tycka det är mera onödigt att kunna sätta i fyra HD än fyra grafikkort då man i regel ändå lagrar alla data på en server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför haka upp sig på antalet skärmar. Det visar ju bara vilken kraft datorn har och att man kan nyttja den på annat sätt om så önskas. T.ex kan man ha två eller flera grafikkort till en skärm för att de ska räkna ut varannan bildruta och på så vis få upp hastigheten vid t.ex.3D. Eller så låter man datorn stå på över natten och rendera film och då vill man ha hur mycket kraft som helst.

 

Eh, fast, jag säger inte att du har fel, för jag vet inte säkert, men är du verkligen säker på det ? Vad jag vet har inte ens OS X stöd för SLI !? I vilken programvara kan du dela upp kraften på det sättet du beskriver ?

Så, i ärlighetens namn så säger det egentligen ingenting om prestandan egentligen, jag kan ju splita upp signalen från dessa kort till över 20 skärmar med diverse lösningar, och prestandan ökar ju inte för det.

 

Sen finns det såklart användningar för det, kör man någon typ av analys eller statistikprogram så är faktiskt 8 skärmar användbart, ska man bygga en videovägg av x antal plasmaskärmar, samma sak där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...