Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iLife 08


preat

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag vill avinstallera HELA iLife 08.. Dvs iPhoto, IDVD, iMovie och Garageband.. Hur gör jag enklast och mest rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant.. dock känns det inte som att bara slänga allt som har med iLife att göra gör jobbet ordentligt.. Ex, jag testade att istället installera iLife 05 efter avinstallationen av 08 (som jag anser inte vara så attans tungt som 08) och uppdateringarna gick allt annat än bra.. Ex så fanns det uppdateringar till iMovie, iDVD och iPhoto.. Den största uppdateringen var till iPhoto och den funkade men de andra ville inte uppdateras.. Sen så kunde jag dessutom inte öppna min iPhoto library.. 05:an tyckte inte alls om den.. Strange :( Å en annan sak när jag ändå är i gång.. Om min fru skall ta över denna macen så vill hon givetvis att det står hennes namn vid "huset" istället för mitt namn.. Detta är ganska så känsligt vet jag då jag en gång för längesen bara ändrade namnet och det gick käpprätt åt..... :) Tips nån kring dessa problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte göra en ominstallation?

 

Har du backup kan du plocka över de program din fru ska ha sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

överkurs för moi - tack för tipset dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

överkurs för moi - tack för tipset dock :)

 

 

Det tror jag inte, ^_^

en ominstallation är relativt enkel att göra och tar drygt en halvtimma, så får din fru en dator med fräscht system.

 

Har du Systemskivan för datorn, Tiger eller vad du kör med så är det bara att starta upp från den och följa anvisningarna...

 

Läs i MacHjälp om du vill ha lite mer information, eller så bistår vi dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...