Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapa nätverk mellan macbook och stationär linuxburk


Akire

Rekommendera Poster

Tjipp!

 

Jag är kass på Ubuntu men vill inte kapitulera och installera windows igen bara för att få igång nätverket. Jag vill kunna komma åt min stationära linuxburk från macbooken, det är det enda. Har lyckats dela ut det jag vill i Ubuntu, men kan inte komma åt det från macbooken.

Tydligen ligger det gamla win-nätverket kvar men när jag försöker komma åt det klagar den på nåt trasigt alias.

Hur gör man egentligen? Har provat alla möjliga guider med får det inte att fungera.

En guide som förklarar saken som för en 2-åring mottages tacksamt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Beställ Ubuntu gratis tar en 6 veckor att få hem dom ta för pc o mac o många som du någonsin kan, instalera på båda sedan kör en nät verks installation, finns beskrivet på Ubuntus hemsida, men läs flera gånger så det inte blir ett enda litet fel.

 

http://www.ubuntu.com/getubuntu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick igång det för ett tag sen. installerade om ubuntu, för förra installationen muppade sig ändå, sen hittade jag en idiotsäker guide på youtube som ändå inte funkade. Kom till slut fram till att felet antagligen låg i att det fanns två st gamla win-nätverk och att jag hade angett fel i den där text-filen man skulle ändra i. Så nu funkar det och jag kan komma åt min linuxdator från macbooken. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...