Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frontpage


zandra

Rekommendera Poster

Hej har jobbat med frontpage i windows, gjort hela min hemsida färdig och den ligger ute, nu vill jag föra över allt till min mac, men jag har ju inte frontpage där, har iweb, men that´s it...hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har jobbat med frontpage i windows, gjort hela min hemsida färdig och den ligger ute, nu vill jag föra över allt till min mac, men jag har ju inte frontpage där, har iweb, men that´s it...hur gör jag?
Menar du att du vill göra fortsättningen i iweb eller att du bara vill föra över den från en win-burk till en mac-burk?

 

För Frontpage och iweb är liknande program fast iaf totalt olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag menar att jag vill fortsätta jobba med den befintliga hemsidan i iweb och lägga ut nytt därifrån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror dessvärre att det blir bökigt. iWeb är väl inte världens bästa program för att plocka in befintliga sidor i, och Frontpage skapar så otroligt mycket skräpkod (i detta fall Microsoft-specifik) att det är svårt att jobba med koden i andra program.

 

Jag skulle testa att öppna koden i en texteditor - t ex Smultron - och rensa från all skräpkod. Detta tillvägagångssätt bygger dock på att man kan sin HTML...

 

Ett alternativ är att du använder befintlig sajt som en skiss, och bygger den helt från början i exempelvis iWeb eller annat program...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar!

Vad är smultron? Har jag det? Ett program?

 

Jag kan ju bygga upp den igen såklart, men hur lägger jag ut den sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iweb funkar helt annorlunda. I många fall så använder det inte HTML utan man gör statiska bilder av sidorna som man sedan skickar upp. Om du vill göra ngt avancerat så kan jag inte rekommendera iWeb.

Lättaste är nog att göra om sidan helt i Iweb eller köra frontpage på din mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...